Logistikos bendrovių darbuotojai dalijasi žiniomis su VGTU studentais

www.vezejugidas.lt 

Kiekvieno semestro pabaigoje, apklausos būdu, studentai turi galimybę įvertinti dėstytojų kompetenciją ir disciplinos naudingumą. Tačiau Lietuvoje įsivyravo nuomonė, jog mūsų šalies universitetuose studentų profesinis paruošimas daugiausia remiasi tik teorinėmis žiniomis. Dėl šios priežasties, ką tik studijas aukštosiose mokyklose baigę absolventai, jaučiasi netvirtai pirmose savo darbo paieškos ar karjeros etapuose.

Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) organizuoja praktinius susitikimus su įvairių įmonių atstovais. Anot akademinės bendruomenės, tokie susibūrimai ne tik gerina studijų kokybę, bet ir padeda studentui geriau orientuotis jo profesinės sferos plotmėje.

Taigi, kokia yra tokių praktinių paskaitų nauda besimokantiems? Pirma, informacija pateikiama iš praktinės pusės asmens, kuris visas teorines žinias pritaikė savo profesinėje veikoje ir įgijo patirties. Natūralu, kad pateikiami realūs ir gyvenimiški pavyzdžiai yra žymiai įtaigesni bei įdomesni.

Antra, įmonių atstovai pateikia konkrečius reikalavimus, kuriuos reikėtų patenkinti norint atitikti tam tikrą darbo vietą. Dėl šios priežasties galima suvokti, ko iš studento tikisi darbdavys ir stiprinti šias sritis dar studijų metu.

Trečia, svečiai objektyviai išdėsto kylančius sunkumus pristatomos veiklos specifinėje srityje. Tokiu būdu formuojamas visapusiškas suvokimas, jog gausus žinių bagažas ir jo specifika gali užtikrinti būsimo darbo kokybę ateityje.

Jau ne pirmi metai į VGTU TIF Transporto vadybos katedros rengiamus seminarus yra kviečiami kompetentingi įmonių atstovai, užimantys vadovaujančias pareigas. Tai padeda studentams atrasti ryšį tarp paskaitų medžiagos ir realaus verslo įgyvendinimo, administravimo bei organizavimo.

Šių metų vasario 14 d. į Transporto vadybos katedrą buvo atvykęs Mindaugas Žemaitis, atstovas iš įmonės „AXIS Transport“. Susitikimo metu buvo aptariama transporto/logistikos/ekspedijavimo veikla, kuomet M. Žemaitis mus nukėlė į Senovės Romos laikus taip sutapatindamas tuometinę kovą dėl būvio su šiandieniniu mūšiu dėl solidžios vietos rinkoje. Jis teigė, jog verslas yra lyg karo menas, jam būtina strategija, aplinkos ir varžovų analizė, gebėjimas būti lankstiems, inovatyviems ir visuomet daryti kažką geriau nei tai atlieka priešininkai.

Studentas Nikolaj Fedin plačiau pakomentavo šį atvejį: „Kartaginos karvedys Hanibalas, siekdamas pasipriešinti gausiai romėnų kariuomenei, pritaikė kitonišką karių išdėstymą taip parklupdydamas priešus. Romėnai prarado didžiąją dalį kariuomenės. Kanų mūšis iki pat šiol išlieka vienu iš nedaugelio nestandartinės karinės strategijos pavyzdžiu istorijoje. Šio mūšio rezultatas – romėnų karo mokyklose skatinamas improvizacijos menas, neatsižvelgiant į vyraujančias dogmas, tuščią teoriją ar standartines situacijas. Šiuos principus turime pritaikyti ir šiuolaikinėje marketingo sampratoje – improvizacija, kūrybiškumas ir netipinių sprendimų priėmimas – garantija laimėti mūšį.“

Seminaro įvairiapusiškumas nepaliko abejingų. Studentai ne tik gavo praktinę užduotį tolimesnioms diskusijoms, bet ir apžvelgė įmonės kainodarą, sąnaudų struktūrą, išklausė konkrečių verslo situacijų ir jas panagrinėjo.  Taigi, seminarai su patyrusiais specialistais studijuojantiems asmenims yra ne tik naudingi, bet ir būtini. Tokiu būdu studentai yra ne tik puikiai motyvuojami ir  informuojami, bet jiems taip pat suteikiama galimybė paklausti dominančių klausimų ar užmegzti vertingas pažintis“ – teigė TLf-09/2 gr. studentė Raminta Rusinaitė ir TEf-09/1 gr. studentas Nikolaj Fedin.

Šaltinis: vgtu.lt

Leave a Reply