LNVK kreipėsi į Vidaus reikalų ministeriją dėl motorinių transporto priemonių registravimo taisyklių pakeitimo

www.vezejugidas.lt

Lietuvos nacionalinė verslo konfederacija kreipėsi į Vidaus reikalų ministeriją, prašydama atkreipti dėmesį į tai, kad VĮ „Regitra”, registruodama naudotas ES valstybėse įsigytas transporto priemones, kurių techniniuose pasuose buvo nurodyta EURO klasė, į Lietuvoje išduodamą techninį pasą šio rodmens neperkelia, tad TP savininkas privalo kreiptis į gamintojų atstovybes ir brangiai mokėti už atitikties sertifikatus. 

LNVK raštas: 

VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS ATSAKYMAS: 

 

 

  • reikia pokyčių

    Jau seniai pribrendo laikas, kad „Linavoje“ sprendimus priiminėtų tikrieji jos šeimininkai t. yra vežėjų kolektyvas. Juk vežėjai (darbdaviai) asociacijos veiklai samdo vadovaujantį personalą bei kitus darbuotojus. Iš vežėjų – darbdavių suneštų pinigų „Linavos“ darbuotojams yra apmokami atlyginimai.

    Tačiau „Linavoje“ susiklostė parodaksali situacija, kad vežėjų samdomi vadovybės atstovai pastoviai diktuoja sąlygas savo darbdaviams. Ypač tai išriškėjo kai „Linavos“ generaliniu sekretoriumi tapo nepaprasta arogancija vežėjų atžvilgiu pasižymintis Ričardas Malkus. Jis savavališkai, su niekuo nederinęs, sau pasiskiria 18000 litų mėnesio atlyginimą,o Vilniaus regioniniame susirinkime dar galimai pasityčioja iš vežėjų,sakydamas, kad gaunant ir tokį atlyginimą nėra lengva kokybiškai dirbti. Kitų asociacijų darbuotojai stebisi „Linavos“ vežėjų ilgamete kantrybe dėl atviro vadovybės diktato jų atžvilgiu.

    Tuo pačiu darbdavių autoritetą tikėtina smukdo ir dalis valdžiai pataikaujančių „Linavos“ prezidiumo narių,kurie daugumoje atvejų tampa vadovybės interesų gynimo statistais (pagrindiniai rankų kilnotojai M. Atroškevičius, A. Kačinskas) neretai prie jų dar prisijungia ir M. Grigelis ar K. Ambrazas.
    Todėl pasigirsta minčių, kad vežėjams – darbdaviams nedelsiant reikia keisti taktiką „Linavos“ vadovybės atžvilgiu ir iš prašytojų tapti reikalautojais.
    Šiandien vežėjai labiausiai nukenčia mokėdami perteklines pinigų sumas už TIR knygeles. „Linavos“ vadovybė nesiskaito su savo darbdaviais ir galimai piktybiškai knygelių kainų nesiteikia mažinti. Apie šią problemą pažymėjo ir asociacijos „Linava“ revizijos komisijos atstovai. Jie atsakingai pareiškė, kad vežėjai savo pinigais jau senokai yra padengę neatsakingai dirbusios asociacijos „Linava“ vadovybės skolas ir šiandien be jokios baimės galima ženkliai pamažinti TIR-ų kainas.

    Kodėl „Linavos“ gen. sekretorius R. Malkus įgnoruoja savo darbdavių įpareigojimus? Į šį faktą labiausiai dėmesį turėtų atkreipti didžiųjų įmonių vadovai, nes jie brangiai pirkdami didelį kiekį knygelių, labiausiai remia asociaciją „Linava“, kad jos valdžia galėtų neskaičiuodama pinigų švaistyti juos antstoliams, nekontroliuojamiems atlyginimams, advokatams ir t.t.
    Mažoms įmonėms galimai tai nėra toks aktualus klausimas, nes jos patiria ženkliai mažesnius nuostolius. Tačiau jos solidarizuojasi su visu asociacijos „Linava“ darbdavių kolektyvu. Visų vežėjų pagalba reikia iš šaknų išrauti nusistovėjusią asociacijoje netvarką, kai samdyti vadovai neobjektyviai diktuoja sąlygas savo darbdaviams.

    Todėl prašymų ir maldavimų laikas iš vežėjų – darbdavių pusės turi baigtis. Dėl TIR knygelių kainų sumažinimo privalu nuo darbdavių (patikėti tai „Linavos“ revizijos komisijai) raštu kreiptis į „Linavos“ gen. sekretorių poną R. Malkų. Reikėtų, kad revizijos komisija R. Malkui duotu užduotį iki asociacijos „Linava“ Kongreso sumažinti TIR-ų kainas. Jeigu R. Malkaus vadovaujamas „Linavos“ sekretoriatas nenurodo objektyvių priežąsčių tai užduočiai įvykdyti, o jis nemotyvuotai atsisako sumažinti kainas, tada šis veiksmas turi būti vertinamas kaip savo tiesioginių pareigų neatlikimas. Kongreso metu vežėjai turės pilną teisę priimti sprendimą atsisakyti nekompetentingo ar sąmoningai to nedarančio asociacijos „Linava“ sekretoriato vadovo R. Malkaus paslaugų.

    Juk vežėjų -darbdavių pareiga samdomiems asociacijos „Linava“ vadovams duoti užduotis, o po to pastoviai tikrinti kaip jos vykdomos ir daryti tam tikras išvadas.

  • S. Česnavičius

    Labai įdomi situacija.
    Vežėjai samdo asociacijos „Linava” Sekretoriato vadovą gen. sekretorių Ričardą Malkų, kad su sau pavaldžiais darbuotojais rūpintusi vežėjų problemomis.
    Tačiau ponui R. Malkui matyt labiau rūpi už vežėjų pinigus savęs reklamavimas įvairiuose spaudos leidiniuose, nei spręsti kasdien iškylančius svarbius vežėjams klausimus.
    Kodėl niekur nematome „Linavos” straipsnių tokiais klausimais, kaip privalomojo draudimo,sąžiningo ETMK leidimų tarp vežėjų paskirstymo, eilių reguliavimo pasienyje su Baltarusija, Asociacijų įstatymo pataisų priėmimo, TIR knygelių kainų sureguliavimo, darbo inspekcijos be kokybiško reglamento vežėjų įmonių tikrinimo ir kitais. „Linavos” vadovybė galimai pirmenybę skiria tik populistinių įdėjų skledimui. Asociacijoje „Linava” stengiamasi skleisti tik vieną tiesą.
    Aš esu „Lietuvos ryto” dienraščiui išsiuntęs straipsnių apie esmines vežėjų darbui trukdančias problemas, tačiau medžiaga nėra spausdinama, nes asociacijos „Linava” vadovybės nuomone nepataikaujančių valdžiai straipsnių nėra ko ir finansuoti.

    Vežėjams rūpimų klausimų visai nesprendžia ir gerai „Linavos”
    finansuojama Pramonininkų konfederacija.
    Šias ir kitas problemas „Linavos” vadovybė palieka spręsti patiems vežėjams.
    Aš kelis kartus rašiau Vežėjų gide, kad reikia labiau pasikliauti ir kitomis konfederacijomis, kurios svariai padeda spręsti vežėjams aktualius klausimus. Niekada vežėjams padėti neatsisako Lietuvos nacionalinio verslo konfederacijos vadovė Nijolė Uinskienė.
    Tačiau sociacijos „Linava” vadovas A. Kondrusevičius savo akiratyje mato tik Pramonininkų konfederaciją ir pastoviai stengisi smerkti ir menkinti kitų atstovų atliktus darbus.
    Blogai,kai viršų ima ambicijos, o ne pagarba ir nauda vežėjams.

Leave a Reply