Kodėl LINAVA bankui nepateikia finansinio patikrinimo medžiagos? (PAPILDYTA)

Žydrė Dargužytė

Lietuvos nacionalinėje vežėjų asociacijoje „Linava“ vis dar neramu – neseniai praūžus diskusijoms apie tai, ar asociacijai reikalingas konfidencialios informacijos sąrašas, žiniasklaidos atstovus ir vežėjus pasiekė žinia, kad asociacija galimai Nordea Bank Finland Plc Lietuvos skyriui nepateikia prašomų finansinių dokumentų ir, pasak žinią išplatinusio vežėjo, neva jau sumokėjo solidžią baudą – apie 60 tūkst. Lt. Vezejugidas.lt gavo NORDEA banko Vilniaus regiono verslo klientų skyriaus vadovės raštą, kuriame „Linava“ jau nuo šių metų gegužės mėnesio raginama kuo greičiau pateikti finansines ataskaitas, leisiančias tinkamai įvertinti situaciją asociacijoje.

Rugsėjį asociacijos vadovybei buvo nusiųstas dar vienas raginimas, kurį pasirašė verslo klientų skyriaus vadovas Gintautas Savarauskas. Banko atstovai dar kartą priminė, kad banko reikalaujama pateikti informacija yra nuolat detalizuojama e. paštu. Esant tokiai situacijai, banko įsipareigojimai išduoti overdraftą buvo panaikinti (aut. pastaba – overdraftas suteikia teisę įmonei naudoti pinigų sumas, viršijančias banko sąskaitos likutį iki nustatytos maksimalios overdrafto sumos. Tai  efektyvus trumpalaikio kreditavimo būdas, padedantis subalansuoti įmonės pinigų srautus ir patenkinti einamųjų lėšų poreikį. Overdrafto laikotarpio metu įmonė bet kada gali pasinaudoti overdraftu, o palūkanos yra mokamos tik už panaudotą sumą).

Dar rugpjūčio mėnesį asociacijai buvo pranešta, kad dėl to, jog nesilaikoma sutarties sąlygų bankas pradeda taikyti papildomas palūkanas.

Informaciją išplatinęs vežėjas kelia klausimą, ar tam, kad būtų sumokėtos baudos bankui vėl vežėjams bus didinama TIR knygelių kaina.

Vezejugidas.lt raštu kreipėsi į asociacijos atstovą spaudai bei generalinį sekretorių, klausdamas, kodėl LINAVA bankui nepateikia prašomų dokumentų ir ar iš tikrųjų jau mokėjo baudų, tačiau jokių atsakymų negauta.

Prezidiumo narys, UAB „Veka-auto“ vadovas Juozas Kuklys paklaustas, kaip vertina šiuos banko raštus asociacijai, sako, kad, matyt, dėl to asociacija ir nori „pabėgti“ iš šio banko ir „perbėgti“ į kitą. „Gal tada kitas neprašys audito medžiagos? Juk prezidiume buvo keltas refinansavimo klausimas, tačiau jis nebuvo svarstytas. Galbūt refinansavimo klausimas ir buvo „surištas“ su NORDEA nesusikalbėjimu su „Linava“?

Mano, kad konfidencialia informacija asociacijoje suinteresuoti tie, kurie nenori pateikti duomenų bankui

Mindaugas Kapleris, UAB „Samarina“ vadovas, LINAVOS Teisės ir organizacinių reikalų komiteto narys įsitikinęs, kad nei konfidencialios informacijos sąrašo, nei tvarkos asociacijai nereikia. „Juk nei asociacijos įstatai, nei Asociacijų įstatymas tokios tvarkos nenumato. Kodėl imamasi tokių projektų, sunku pasakyti“, – sako M. Kapleris.

Viena iš galimų versijų, kurią mini vežėjai, – nenoras, kad prezidiumo nariai ar eiliniai vežėjai žinotų tikrąją padėti asociacijoje.

„Aš asmeniškai nematau tokio konfidencialios informacijos sąrašo prasmės. Kam tuomet reikalingas prezidumo narys, jei atėjęs pas vežėjus negalės jiems nieko pasakyti? Aš esu rinktas vežėjų, aš juos ir atstovauju. Juk prezidiumo nariai turi atstovauti vežėjų interesus, o ne nuo jų kažką slėpti“, – apibendrina E. Mikėnas.

Vežėjams įtarimų kelia ir tai, kad „Linavos“ vadovybės atstovai nuvyksta į regionus kalbėtis su vežėjais prieš tai nepranešę apie savo vizitą visiems to regiono nariams. Neseniai tokie susitikimai įvyko Alytuje, Klaipėdoje.

„Kad vyks susitikimas Alytuje aš nieko nežinojau, nes nebuvau apie tai informuotas. Susidaro įspūdis, kad į tuos susitikimus kviečiami tuik „savi“. Apie tai žinia nebuvo platinta nei asociacijos tinklalapyje, nei visiems vežėjams asmeniškai“, – sako UAB „Vilktukas“ vadovas Rimas Raščius.

Praėjusią savaitę įvyko vežėjų susitikimas Klaipėdoje. Jame dalyvavęs Rimvydas Stropus, UAB „Colourstone“ vadovas, Teisės ir organizacinių reikalų komiteto narys, sako, kad susitikimo metu buvo kalbėta apie situaciją asociacijoje, pasiekista nuomonėmis, ko vežėjai norėtų iš asociacijos, labiau akcentuota, kad reikia daugiau narių aktyvumo kartu įsigyjant įvairias paslaugas ir prekes. Susirinko apie 15 kolegų“, – apibendrina R. Stropus.

„Linavos“ atstovai taip pat neatsakė, kodėl apie susitikimus su vežėjais regionuose informacija neskelbiama viešai.

Vezejugidas.lt pateikia NORDEA banko LINAVAI siųstus raštus –

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Koks geras straipsnis!

  • Tai bent pareiske-geda ir slykstu skaityti tavo komentara.Kapleriu dauguma didziuojasi ir palaiko.Koks esi ispruses ir nusimanantis teisiniuose dalykuose.Tai kaip nematai,panoseje daug metu daromus pazeidimus????Gal p.Kapleris privede prie tokios situacijos?Kas dave teise asociacijoje elgtis,kaip tvarte nepasotinamiems kriuksintiems padarams????Nuo ko slepti informacija???Likusi grupe suinteresuotuju,kurie gali asocijacijos pinigus naudoti,kaip savo ir vaidina erelius.Kiek zalos pridare!!!!Ir nieko!!.Kapleris kaltas.Daugiau butu tokiu ismintingu,garbingu,saziningu,kaip Jis,zymiai geriau gyventume.Bet geriau pabuti struciais,sukisti galvas i asfalta,atkisti uzpakalius ir tegul spardo ir toliau.Gal nauju metu vakarui(ruosiamus linavos) dovanu vezejams padovanokite ausines(kad ir toliau nieko negirdetu) ir tamsius akinius(kad nieko nematytu)

  • "judams" ir "pareiskejams"

    nemaisykite, kaip liaudyje sako, vienos vietos su kita, nes gali buti labai nemalonu.

    o gal degate noru, nelygu A. Kondrusevicius, prilyginti Asociacija UAB-ui?
    minetasis ponas jau karta bande tai padaryti, bet teismas aiskiai ipareigojo nariams teikti VISA su asociacijos veikla susijusia informacija.

    nevarkite „judai” ir „pareiskejai” – vezejai ne tokie, kaip tamstos galite manyti, jie zino jau gerokai daugiau.

    o jei patys uzu „30 variniu” esate „parsidave” kazkuriam is Linavos vaduku, taip ir pasisakykite, nuosirdus prisipazinimas pades ispirkti kaltes ir galbut jums bus atleista

  • profesoriui

    ar jau vėl atsibudai ir pradedi gąsdinti? gal jau vėl neturi ką veikti??

  • Kaip liudija čia spausdinami dokumentai, LINAVOJE yra visas moralės normas pamynęs išdavikas, kuris finansinius dokumentus ar jų nuotrupas pumpuoja į išorę. Išdavikų visais laikas nemėgo, juos vadino stukačiais, parsidavėliais, Judais.

    Skaidrumu čia nekvepia, čia yra kenkėjas, kuris bando pelnyti pigią šlovę ant visos asociacijos vargų. Jam džiugu kai visos Linavos stogas dega, nors taip tegali galvoti visiški dvasios ubagai.

    Tegul tie 30 sidabrinių džiugina Judą, bet faktas tas, kad informacija yra pasenusi, o tikrosios padėties šitie dokumentai neatskleidžia.

    Tikrąją tiesą vežėjai sužinos, tačiau Judui beliks ieškotis kito darbo.

    • Typo Jei apskundi vagis , tai tau geda :). Ar reikia su vagimis susideti ir busi pagerbtas tarp vagiu ?

  • Tai bent pareiškė

    Skaitau ir savo akimis netikiu – Mindaugas Kapleris, dėl kurio veiksmų praėjusiame Kongrese kilo galimo rinkimų falsifikavimo skandalas LINAVOJE ir dėl to teismas atnaujino bylą ir kviečiasi jį liudyti, suokia kaip strazdelis apie konfidencialumą. Jis jau nutarė, kad komercine veikla užsiimanti organizacija negali turėti komercinių paslapčių?

    Kaip teisininkas jis galėtų pasiskaityti CK ir BK, kas gręsia už žalos padarymą bet kuriam pakenkusiam konkrečiai organizacijai, atskleidus trečiosioms šalims komercinės paslapties turinčią informaciją? Jis gi teisininkas, ar čia tik fikcija ir jis neišmano nieko teisėje?

    Po šitokio šleifo, kuris skaičiuojant balsus buvo paliktas ir asociacijos nariai įklampinti į teisinius ginčus, belieka išklausyti ką mano ponas Kapleris?

    Jis gali daug papasakoti ką ir kaip reikia daryti su konfidencialia informacija, kurią gauni apie kitą organizaciją. Meistras intrigų, kitaip nepasakysi. Gal jis nori savo komercinių paslapčių atskleisti apie SAMARINĄ ir LIGRANTĄ? Įdomu ką jis suoktų jei kas apie jo firmų reikalus kiekviename turguje kalbėtų.

    Veidmanystė aukščiausio lygio ir jokia čia morale, tiesos siekimu net nekvepia. Esu labai nusivylęs tokiu iš pažiūros gerbtinu žmogumi, kuris viena deklaruoja, o kita daro.

  • nieko naujo

    Idomu ar jau vezejai suprato kad Linavos bosai turi tik du kelius. Kelti TIR kainas arba skelbti bankrota ? Manau pamatysime per rinkimus , JEI RINKIMAI IVYKS 🙂

  • Viena iš galimų versijų, kodėl R. Malkus taip aktyviai remia konfidencialios informacijos asociacijoje projektą yra – nenoras, kad prezidiumo nariai ar eiliniai vežėjai žinotų tikrąją padėti asociacijoje.
    Prezidiumo nariai yra rinkti vežėjų,kad jiems atstovautų. Juk prezidiumo nariai turi atstovauti vežėjų interesus, o ne nuo jų kažką slėpti.
    Suprantama, kad „Linavos” gen. sekretoriui ponui R. Malkui norisi informaciją slėpti nuo vežėjų, nes jis galimai nėra užtikrintas, kad galės tinkamai atlikti savo tarnybines pareigas.
    Tikėtina, kad „Linavos” autoriteto nepadidina informacijos nepateikimas Nordea bankui, neskaitant to, kad asociacija gali patirti nemažai finansinių nuostolių.
    Matomai, „Linavos” Sekriatoriatas priešakyje su gen. sekretoriumi R. Malkumi ir toliau sunkiai tvarkosi, kad kuo tinkamiau būtų taupomos vežėjų lėšos, kurios priklauso visam kolektyvui.
    Tai turėtų gerai įsisavinti, vežėjų samdomi asociacijos „Linava” atsakingi darbuotojai.

Leave a Reply