This movie requires Flash Player 9

This movie requires Flash Player 9

Archyvas

Kodėl „Kautra Cargo“ nenori mokėti už narystę „Linavoje“?

Data: 2012 - 02 - 20 | Straipsnio peržiūros: 6770

Žydrė Dargužytė

Praėjusią savaitę vykusiame Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdyje svarstytas klausimas dėl UAB „Kautra“ priėmimo į narius. Ši kompanija jau buvo asociacijos narė – anot kai kurių prezidiumo narių, neteisėtą narystės perdavimą įmonei „Kautra Cargo“ „palaimino“ praėjusios  kadencijos prezidiumas. Asociacija prarado 150000 litų stojamąjį mokestį. Prezidiumo nariai praėjusiame posėdyje nepriėmė „Kautros“ į asociaciją, šis klausimas atidėtas ir bus sprendžiamas šią savaitę vyksiančio posėdžio metu.

Pagal „Linavos“ įstatų 5 dalies, 5.11. punktą „Kai juridinis asmuo, esantis nariu ar kandidatu į narius, įstatymų nustatyta tvarka reorganizuojamas ar pertvarkomas, asociacijos prezidiumo nutarimu nariu lieka buvusio nariuo ar kandidato į narius teises ir pareigas įstatymų nustatyta tvarka perėmęs juridinis asmuo. Narystės asociacijoje perdavimas negalimas“.

Iš pirmo žvilgsnio viskas atrodytų tarsi ir gerai – juk keleivinio susisiekimo bendrovė „Kautra“ buvo reorganizuota, tačiau paanalizavus dokumentus matyti, kad „Kautra Cargo“ įkurta beveik metais vėliau nei paskutiniai įrašai apie reorganizavimą.

Registrų centro duomenų bazėje „Kautros“ visuotinio akcininkų susirinkimo protokolo Dėl reorganizavimo sąlygų ir įstatų tvirtinimo registracijos data 2010-07-01, o „Kautra Cargo“, kurios 100 proc. akcijų valdo UAB „Kautra”, įkurta 2011-04-15.

Atsižvelgiant į šiuos duomenis ir aptarta įstatų punktą, peršasi išvada, kad „Kautra“ savo narystę „Kautra Cargo“ perdavė neteisėtai ir taip sutaupė 150 tūkst. Lt (aut. pastaba – tiek kainuoja įstojimas į asociaciją krovininio transporto bendrovei).

Pasiteiravome UAB „Kautra“ vadovo Lino Skardžiuko, ką jis mano apie tai, jog asociacija neteko 150 tūkst. Lt. „Perduoti narystės negalima, bet tam yra skirta reogranizacija, taigi taip ir perėjo ta narystė. Esminis klausimas dėl 150 tūkst. Vieni prezidiumo nariai mano, kad mes tuos pinigus turime mokėti, o mes taip nemanome, nes esame vieni iš „Linavos“ steigėjų. Mes nesame „nulinėje“ padėtyje, taigi neturime mokėti taip, kaip kitos bendrovės, atėję iš gatvės. Mes esame „Linavos“ nariai ir juk nepadauginome savo įmonių skaičiaus. Mes ir transporto licenciją turėjome, ir krovinius esame vežę, be to, esame nariai nuo pat asociacijos gyvavimo pradžios. Kodėl turėtume mokėti? Juk ne iš gatvės atėję? Atidavėme narystę savo dešiniajai rankai, bet juk organizmas tas pats“, – svarsto L. Skardžiukas.

Pakalbinus vežėjus, kurie už stojimą į asociaciją sąžiningai kažkada sumokėjo 150 tūkst. ir išdėsčius situaciją, jie skeptiškai vertina tokį manevrą. „Negali būti jokių išlygų – įkūrėjas, ar ne – visiems turi galioti tie patys dėsniai, o dabar išeina taip, kad bandoma gauti privilegijų. Mes irgi galėjome galvoti apie dovanotą narystę, bet nesukčiaudami sumokėjome. Asmeniškai man tada tokia suma buvo labai dideli pinigai“, – dėsto prisistatyti nenorėjęs vežėjas (aut. pastaba – redakcijai jo tapatybė žinoma).

L. Skardžiukas paklaustas, ką darys, jei „Kautra“ nebus priimta į asociaciją, sako pernelyg neišgyvensiantis: „Tuomet būsime ne „Linavos“ nariai. Negi nuo to „Linavai“ geriau ar blogiau? Manau, kad jiems bus visiškai tas pats. Aš galvoju, kad „Linava“ rimta organizacija ir mūsų noras – joje būti“, – apibendrina L. Skardžiukas.

Paanalizavus situaciją detaliau, matyti, kodėl L. Skardžiukas pernelyg neišgyvena dėl to, jei nepavyktų tapti nariais – keleivinio transporto įmonei asociacija juk nėra tokia reikalingi kaip krovininio. „Kautra Cargo“ vadovai ir darbuotojai gali būti ramūs – TIR knygelių galės nusipirkti.

UAB „Mečys“ vadovas ir prezidiumo narys Mečislovas Atroškevičius mano, kad galima priimti „Kautrą“ į narius. „Ateina žmogus ir prašo tapti nariu – kaip turiu balsuoti? Nematau dėl ko turėčiau prieštarauti ir negaliu balsuoti prieš, nes tai transporto įmonė – susimokės stojamąjį mokestį, ir viskas. „Kautra“ juk jau buvo narys. Pagal įstatus, po reorganizacijos atsiradus dviems įmonėms abi negali likti narėmis. Viena prisiima įsipareigojimus ir lieka nariu, kita įmonė lieka laisva ir nieks netrukdo tokiai įmonei vėl stoti į asociaciją. Šiandien taip reogranizuota apie 300 įmonių. Kaip toli atgal turime žiūrėti? Ar turime kvestionuoti buvusio prezidiumo nutarimus? Tai gali padaryti tik kongresas. Čia praėjusios kadencijos prezidumo sprendimas, o šiandien ateina nauja įmonė ir aš nematau problemų, kad ji taptų nare“, – apibendrina M. Atroškevičius.

UAB „Vedautos autotransportas“ generalinis direktorius ir prezidiumo narys Erlandas Mikėnas įsitikinęs, kad narystė „Kautra Cargo“ perduota neteisėtai, todėl už tai turi būti atsakyta. „Kautra“ negali būti priimta į narius kaip keleivinio transporto įmonė. Asociacija negali prarasti 150 tūkst. Lt, nes jos finansinė situacija ir taip yra labai komplikuota. Buvau nustebintas, kai praėjusio posėdžio dienotvarkėje pamačiau šį klausimą. Tikiuosi, kad prezidiumo nariai atsakingai pažiūrės į šį klausimą ir neleis sau kartoti praėjusios kadencijos prezidiumo klaidų. Dokumentus narystei priima sekretoriato darbuotojai, konkrečiai – prezidento patarėjas Vytautas Kalašinskas. Pažeidžiant įstatus, negalimas jų priėmimas. Juk sekretoriato darbuotojai turi būti susipažinę su įstatais. Prezidentas neturi teisės įtraukti tokio klausimo į darbotvarkę (praėjusios kadencijos prezidiumo posėdyje), jei narystė perduodama ne pagal įstatus“.

Susisiekti su p. Kalašinsku šįryt vezejugidas.lt redakcijai nepavyko. Ar „Kautra“ taps „Linavos“ nare paaiškės jau šią savaitę.

Čia rašyti tekstą, kai jau dėsit tekstą duosit žinoti, giliau kode paleisiu, kad rodytų.

Kodėl „Kautra Cargo“ nenori mokėti už narystę „Linavoje“?

  • jeradas

    mikenas savo lovy neapsikopia bet tai dar lenda i eteri

  • admin

    Del BRONIUKO komentaro-straipnio. Kaip jau mineta anksciau, pagal portalo vezejugidas.lt komentavimo taisykles, portale draudziama komentaruose publikuoti kitu leidiniu str. Siuo atveju buvo publikuotas RESPUBLIKOS leidinyje spausdintas tekstas – http://www.respublika.lt/lt/naujienos/nuomones_ir_komentarai/bus_isklausyta/kas_yra_judejimas_uz_skaidruma_linavoje/,print.1

    Atsizvelgdama i tai, redakcija pasalina BRONIUKO komentara pavadinimu KAS YRA JUDEJIMAS UZ SKAIDRUMA LINAVOJE

  • Saulius

    Vidmantai, apie poną K. Sadauską ir jo finansinius reikalus tamstai geriausiai gali papasakoti asociacijos “Linava” Sekretorius finansams (A. Darginavičius) ir A. Kondrusevičius, nes be jų palaiminimo šiam vekėjui jau seniai būtų “pakirpti sparnai”.

    Įdomu, kokiais sumetimais jis yra nomenklatūros taip saugomas ir globojamas ? Tikėtina, kad sugeba nuolankiai bei ištikimai jiems tarnauti.

  • Broniukas

    Gerb. Pelėda, labai norite būti kandus ir šmaikštus. Pabandykime jūsų stiliumi pasiaiškinti:

    - Skaidrių kolegų kur prezidiume sėdi paklauskite apie visus skolininkus, jūs gi revizorius, nors ir laikinai teismo nušalintas. Jie jums tiksliau atsakys, nes tik jie kontroliuoja tokio svarbumo duomenis. Beje ir apie jūsų vežtus TIR’us, brangiai vežtus……

    O ta aistra teismams? Vežėjai sako jog neseniai prapylėte vieną bylą to paties K. Sadausko firmai keltą dėl tarpusavio atsiskaitymų. Kokia nesėkmė teisinė, ilgame jūsų teismų maratone!

    Kiek dar bylų tarpusavio turite su vežėjais dėl netinkamų tarpusavio atsiskaitymų? Kaip baigėsi byla su Gepala ir p. Genium, kuris nepabūgo rėžti jums į akis tiesiai, jog esate skolingas? Ar jau baigta, o gal jau taiką sudarėte?

    Paaiškinkite vežėjams, nes jau darosi neaišku, O kaip tas skandalas su Kauno Transekspedicija, kuri liko skolinga ne vienam vežėjui – atsitiktinumas ar bankroto dėsnis? Kalti kiti? O pinigai ar grąžinti?

    Kažkaip labai daug painių istorijų, kuriose pilna sąsajų su jūsų įmonėmis.

  • Broniuk, jau, berods, persikūnijęs į Saulių. Mes gi jau sutarėme, dirbsime barteriniu būdu. Jūs domėjotės mano atlyginimu Linavoje. Apie savo nulinį atlyginimą viešai informavau.
    Bet Jūs viešai neinformavote, kiek K. Sadauskas, apart atlyginimo, gaudavo premijų, priemokų, priedų, o taip pat išeikvojo komandiruotpinigių per 2010-2011 metus.
    Ir dar , atsakykite, ar teisybė, kad bendrovei „Luvel“ prieš bankrotą tikrai buvo atlikti šimtatūkstantiniai išankstiniai apmokėjimai , kurie taip ir liko kaboti??? O gal tai honoraras už gerą darbą ??

  • vytukas

    sauliau

    O ka veikia prezidentas ponas Kondrusevicius ? Jis jau 10 metu valdzioje ir visada nesupranta kas aplinkui Ji darosi ! Aplinkui visi blogi o jis kaip senoi rusu komedijoje ( Ja nivinavataja… ).
    Dar karta noriu paklausti, kada viesai bus paskelbta Linavos audito isvada.

  • Saulius

    Skaidrumo nebuvimas ir finansinės informacijos nesuteikimas eiliniams vežėjams, leido “Linava” valdžiai nebaudžiamiems švaistyti asociacijoje visų sukauptas lėšas. Blogos tradicijos nesikeičia ir dabar, nes nomenklatūra randa įvairių būdų kaip skaldyti vežėjus ir neleistinais būdais juos toliau valdyti.
    Prezidento pagrindinė užduotis yra vieniti visą asociacijos “Linava” kolektyvą. Tačiau ar jis tai daro ?
    Vyr finansininko A. Darginavičiaus pagrindinė užduotis – tinkamai tvarkyti asociacijoje (visų vežėjų) sukauptas lėšas. Ar jis tai daro?
    Vyr. finansininko pareiga yra skaičiuoti ir informuoti prezidiumą, ar teisėtai bei pagrįstai (Savickio atvejis, paskolos iš “Girteka” paėmimo ir jos sugrąžinimo klausimai,dėl išimtinių sąlygų Kautrai ir t.t.) “Linavoje” yra išleidžiamas ar nepaimamas kiekvienas vežėjams priklausantis litas.
    Iš prezidiumo narių pasisakymų, susidaro tokia nuomonė, kad vyr. finansininkas ir jo pavaldiniai savo pareigų deramai neatlika.

    Pirmoje eilėje už šio finansisto galimai neproduktyvų darbą privalėtų atsakyti patys prezidiumo nariai, nes prabalsavo už jo kandidatūrą (patvirtino Sekretoriumi finansams), kad jis ir toliau tvarkytų asociacijos “Linava” finansus.
    Tačiau vežėjai nejaučia, kad “Linavoje” finansų taupymo tradicijos keitūsi į gerą.

  • Saulius

    Na ir skaidruoliai!Skaidrūs iki žydrumo:p.Peleda pats reorganizavosi nemokėdamas nė lito,išdūrė daug vežėjų,o dabar rėkia ant Kautros.Pirma pažiūrėkit į save,o paskui teiskit kitus!Pasirodo, kad p.Pelėda dar ir TIR knygeles vežiojo ir dar brangiau nei dabar veža!Tad suprantamas jo pyktis.Bet ponai skaidruoliai,prieš pildami pamazgas ant kitų,nusiprauskit patys:labai jau smirdintis tas jūsų skaidrumas!!!!

  • vytukas

    Broniuk as suprantu kad tau naktimis nesimiega.

    Gal gali pakalbeti ( pats zinai su kuo :) ) Kada bus paskelbta viesai Linavos audito isvados.Po ju manau ramiai galesi issimiegoti :)

  • Broniukas

    Tad gerb. Peleda tenka konstatuoti, jog tenorite suvesti saskaitas del teismu maratono su K.Sadausku? Ar del to, kad jis vienintelis dryso parodyti galima apgavysciu masta rinkimuose? Jus dar bandote neigti, kad vezejai galejo buti baisiai apmulkinti praejusiame kongrese……o faktai kalba patys uz save.

    Tada darau isvada, kad visas jusu skaidrumo principas: akis uz aki, dantis uz danti? Kazkuo primena vaizdus televizijos kanale “National geografic”.

    Kaip teisingai pastebi Vygandas, E. Mikenas panasu irgi vien kersto vedinas puola Kautra, nors nera teisus. Jis remiasi jegos pozicija – as esu prezidiume, as neleisiu! Ar tai yra etiska, teisinga ir skaidru?

    Ar jus, isrinkti vezeju valdyti asociacija, ka nors padarete kad ji netaptu saskaitu suvedinejimo, rietenu ir pykcio zidiniu? Siandien sitas viesas purvinu skuduru tampymasis yra didziausia vezeju GEDA! Is vezeju juokiasi politikai, kiti verslininkai, nes pasiektos tokios zemumos, kokiu niekada nebuvo per visa Linavos istorija. Nerodykite pirstais i buvusius ar esamus vadovus, nes jus patys esate valdzia siandien ir atsakote uz gera Linavos varda. Jus visada buvote arti valdzios ir senosios nomenklaturos. Kodel gi jus nedirbate vezeju labui siandien?

    Greiciausiai skaidruoliai tarnauja senai, nusalintai Linavos nomenklaturai, kuriai reikia suniokoti Linava, kad vel ateitu jos gelbeti.

    Galbut todel jums negalioja ir jokia kritika, nes jus pasiskelbete, jog esate SKAIDRUS.(suprask – geresni, svaresni uz kitus).

    Tuomet noriu paklausti:

    Kodel jusu kolega Kuklys uzpuoles maza imonele Autodara del TIR gabenimu “pamirso” pamineti, kad buvo dar toks TIR’u vezejas TRANSEKSPEDICIJA. Jusu valdoma imone matyt uzdirbo neblogus pinigus is Linavos, bet tai jau moralu ir gerai. O kiek jus uzdirbote ir kiek kas menesi gaudavote pajamu uz kiekviena reisa? Kazkaip nesigirdejo tada 1999 metais kad butu blogai? Visi tylejo, nes viskas buvo sutarta…..

    Kritika Autodarai, gal tera skaidruoliu kerstas gera uzsakyma peremusiai imonelei, nukonkuravusiai Transekspedicija….??? Paneikite, prasau sita prielaida, jei yra ne taip.

    Bandote parodyti koks esate kilnus, kad net netekes revizoriaus algos dirbate Linavoje, bet butu daugiau naudos jei atvirai, skaidriai deklaruotumete savo interesus. Kalbu ne apie tai kiek uzdirbote is Linavos vezdamas TIR’us, bet ka is tiesu atstovaujate, kas finansuoja Skaidrumo judejima ir koks tikrasis yra judejimo tikslas. Kol to nepadarysite, visas sitas populizmas tera tarsi opiumas liaudziai. Skambus zodziai.

  • Vygantas

    Erlandai negražu kerštauti! Puikiai supranti kad esi neteisus, o keršto priežastis… Puikiai pamenam istoriją, kai keleivininkai, tame tarpe “Kautra” vadovas L. Skardžiukas neparėmė “skaidruoliu” ketinusiu padaryti perversma “Linava” vadovybėje.

  • idomu cia su ta kautra, tik reiktu dar pakelt tokias istorijas ankstesniu metu, jauciu kai pamatytumem rezultatus, tai kautra nebestebintu :)

  • Gerbiamas Broniuk aš jau Jus informavau apie mano “paimtą” nulinį atlygį ir manau tuo Jus velnioniškai nuliūdinau (žiūr.02-20-2012.14:42 Vidmanto komentarą tema “Prezidiumo posėdyje kai kuriems asociacijos nariams nebuvo leista dalyvauti prezidiumo posėdyje”). Kaip jau ten komentavau su Jumis toliau diskutuosiu, tuomet kai Jūs viešai vežėjams informuosite koks buvo buvusio revizijos komisijos nario K.Sadausko net tik atlyginimas, bet ir jo visos gautos premijos, priemokos, priedai ir kitas jo išmokas bei kiek buvo išeikvota pinigų K.Sadausko važinėjimui (komandiruotpinigiams) po pasaulį per 2010 ir 2011 m. ir kokia iš to nauda buvo vežėjams.
    Manau, sulyginus mano nulinį atlygį su K.Sadausko ištaškytais pinigais paaiškės dėl ko finansiškai nualinta Linava ir kodėl K.Sadauskas bet kokia kaina, manau, klaidindamas teismus vėl nori grįžti į kontrolės organus.

  • o kodel broniukas komentuoja tik su linava susijusias temas? a? suinteresuotas asmuo? a?

  • Broniukas

    Gerbiamas p. Kukly, prie ko cia kazkokie mokslo laipsniai ar anonimai? Juk deklaravote kazkada skaidruma veiklos, skaidriu rinkimu siekete. O kas gavosi kai tuos balsus suskaiciavo antstolis?

    Juk visus is eiles pliekete prezidiumo narius, bet jums neuzkliuvo buves generalinis sekretorius V. Gilys, kuris galimai leido toms blogybems isigaleti, nes tvarke pinigus ir turejo visu pasitikejima? Klausiu kodel tas jusu nedomina? O apie tai ar buvote Vektonos akcininku, juk galite ir atsakyti tiesiai, skaidriai.

  • J. Kuklys

    J. Kuklys
    02 – 20 – 2012 17:01 · Atsakyti
    Su bailiais anonimais nediskutuoju. Susitinkam pastoviai Linavoje, prašom ,prieikit ,atsakysiu į visus rūpimus klausymus. Be to pats žinot atsakymus į užduotus klausymus. Geriau paršykit vežėjams , kiek jų pinigų nugvelbė UAB Luvelas po bankroto skraiste.Kiek skolininkų ir kiek nuostolių nusinešė Linavos serviso bankrotas. Visą medžiagą valdyba pateikė vieninteliam akcininkui, t.y. Linavos Prezidiumui. Gal dėl to Sadauskas puolė aršiai ardyti balsadėžę ir perskaičiuot biuletenius. Kuo gi mano kukli persona taip neitiko ? Atrodo aš iššvaisčiau Linavos milijonus į kairę ir dešinę. Gėda turin mokslo laipsnius, užsiimti paskalomis,slapstytis po anonimų skraiste, dar tuo labiau gaunat tūkstantines algas iš mūsų vežėjų suneštų pinigų.

  • pagal klausimu tendencinguma matosi, kad tikrai norima ikasti, bet kai tai daroma akivaizdziai, tai matosi, kad kazkas turi interesu. palaikymas komandai, nepasiduokit provokacijai, matomai, cia bus tie patys zukauskai\ ir vanagai po broniuko slapyvardziu, kuriuos demaskavo kitas transporto portalas – cargonews

  • Nuomone

    p.Broniuk,nekalbekit tezemis viena boba sake. O faktus prasom ant stalo. Ir gana slapstytis po slapyvardziu, visiems seniai aisku,kieno nuomone atstovaujat.

  • Broniukas

    Kodėl saitas SKAIDRUS?

    Tegul tai bus mano nuomonė, bet atsakymai štai tokie peršasi:

    1. Kuklio nušalinimas – pateiktas kaip kankinio arija, o kitų nuomonių tik minimumas.

    2. Mikėno taip nekenčiama Kautra ir jos vadovas tiesiog dedami į šuns dienas, nors pertvarkymą įmonių atskiriant veiklas atliko ir Transekspedicija ir kitos įmonės, bet dėl jų niekam nekilo abejonių. Nesidomima tiesiog kitomis įmonėmis…..Kodėl?

    3. Tariamos blogybės vežant TIR karnetus aprašytos vienpusiškai, visiškai nepasidomėjus, kad anksčiau (maždaug apie 1999 m.) TIR’us Linavai vežusi TRANSEKSPEDICIJA gavo kur kas įspudingesnes sumas (sako, kad beveik 12000 Lt gaudavo). Kodėl nėra šito fakto paminėta? SKAIDRU, ar žurnalisto plunksna linko ne į tą pusę? Kas sudarė su Transekspedicija sutartis, ar ne V. Gilys? Vėl neįdomu….

    4. Kodėl figūruoja tik tie patys pašnekovai, prezidiumo nariai: Kuklys, Mikėnas, Pelėda, Augaitis, Atroškevičius ir t.t. Kur paprasto, nepriklauomo vežėjo nuomonė.Deja, jos beveik nėra…

    5. Kodėl nenagrinėjamos galimai nusikalstamos buvusios nomenklatūros veiklos, tokios kaip paramų skyrimai neaiškioms eismo organizacijoms ir kitokiems fantastiškiems projektams.? Neįdomu ar SKAIDRU?

    Skaidriai čia gaunasi, ponai….

  • Broniukas

    Panašu, kad šitas saitas tikrai bus Skaidrumo fortpostas! Sveikinimai, nuo šiol SKAIDRUMAS turi savo žiniasklaidą!

Pakomentuokite

  

  

Galite naudoti šias HTML žymes

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>