Keleivių vežėjai savo problemas išdėstė susisiekimo viceministrui

Kokios Europos sąjungos paramos 2014-2020 m. laikotarpiu gali tikėtis keleivių vežėjai? Ką žada naujasis Kelių transporto kodeksas? Šiuos svarbiausius klausimus asociacijai „Linava“ priklausantys keleivių vežėjų atstovai aptarė įvykusiame „Linavos“ Keleivinio transporto tarybos posėdyje, kuriame dalyvavo ir susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas, Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininkas Vidmantas Žukauskas.

Posėdžio pradžioje „Linavos“ viceprezidentas Rimantas Martinavičius padėkojo susirinkusiems vežėjams už aktyvų dalyvavimą kongrese ir teigė esąs įsitikinęs, kad asociacijos kelias į ateitį eis tik geryn. Viceprezidentas vežėjams dar kartą priminė apie svarbiausius asociacijos įstatų pakeitimus.

Susirinkime dalyvavęs „Linavos“ prezidentas Erlandas Mikėnas taip pat pasidžiaugė keleivių vežėjų veikla ir aktyvumu bei tikino, kad permainos asociacijai buvo būtinos. „Šiuo metu ieškome naujo generalinio sekretoriaus, norėtųsi, kad jis nebūtų dirbęs „Linavoje“, kad galėtų įnešti į asociaciją naujų vėjų“, – kalbėjo E. Mikėnas.

Susisiekimo viceministras Algis Žvaliauskas keleivių vežėjų atstovams pristatė naujo ES programavimo laikotarpio suteikiamas galimybes autobusų parkams atnaujinti. Savivaldybės savo autobusų parkus galės atnaujinti tiek pagal Darnaus judumo priemonę, tiek pagal Miesto viešojo transporto priemonių atnaujinimo programą.

„Labai priklauso nuo to, kiek regione yra savivaldybių autobusų parkų, nes būtent jie ir dalysis. Žiūrėsim realiai, kokias funkcijas atlieka kiekvienas autobusų parkas“, – pasakojo susisiekimo viceministras.

Lėšų galės tikėtis ir tolimojo susisiekimo maršrutais vežančios įmonės, tačiau jos galės būti skiriamos tik valdymo sistemai tobulinti, transporto priemonių pritaikymui neįgaliesiems vežti.

Finansavimo aprašai bus parengti jau šį rudenį, o projektus keleivių vežėjai galės teikti kitą vasarą.

Bene daugiausiai diskusijų tarp susirinkusių sukėlė naujosios Kelių transporto kodekso pataisos. Pagal jas būtų skelbiami tarptautiniai konkursai tolimojo keleivinio susisiekimo maršrutams. Vežėjams užkliuvo ir numatoma įvesti „maršrutinio tinklo“ sąvoka, kurią, jų manymu, reikėtų keiti į „maršrutų paketą“.

Nepasitenkinimo planuojama nauja tvarka neslėpė ir UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ direktorė Jelizaveta Daugininkienė. Ji piktinosi, kad valstybė kišasi į per daugelį metų susiformavusį maršrutų tinklą. Be to, įmonės direktorė teigė nesuprantanti, kokia prasmė skelbti konkursus, jei už juos valstybė nemokės nė cento.

UAB „Busturas“ generalinis direktorius Tomas Bielinskas tikino, kad didžiausias pavojus skelbiant konkursus būtų didinti maršrutų paketus, kadangi būtų sudarytos sąlygos dempinguoti kainas.

„Kas įvyksta, kai dotuojama – tuomet niekas neskaičiuoja ir iškreipiama reali kaina“, – atsakydamas teigė A. Žvaliauskas.

UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas diskutuojant apskritai ragino atkreipti dėmesį į keleivių vežimo kokybę, kadangi šiuo metu dalies autobusų parkų teikiamos paslaugos, tvarka ir švara autobusuose tikrai garbės nedaro, o dėl to kenčia visi.

Pabaigoje diskusijos VKTI viršininkas V. Žukauskas informavo apie jau nuo rugpjūčio 1 d. pradėsiančią veikti vieningą kelionių viešuoju transportu duomenų informacinę sistemą VINTRA.

Šaltinis: linava.lt

Leave a Reply