Išrinkti 10 geriausių variklių

Trys „dyzeliai“, mažas trijų cilindrų turbininis motoras ir elektrinė jėgainė pateko tarp konkurso „2014 Ward’s 10 Best Engines“ nugalėtojų. Šie tradiciniai rinkimai padeda išaiškinti 10 geriausių metų variklių.

20-ą kartą organizuojamų rinkimų rezultatai rodo, kad ekonomiškumas tampa vienu svarbiausių kriterijų vertinant variklius.

Įprastai tarp geriausiųjų patenka bent keturi praėjusių metų nugalėtojai, tačiau šiemet tokių yra tik du: „Hondos“ 3.5 l V6 ir „Audi” 3.0 l, V6.

„Negalvojome apie tai, kaip atsikratyti praėjusių metų nugalėtojų. Mes tiesiog buvome sužavėti naujais varikliais. Kas buvo puiku vakar, gali nebūti taip įspūdinga rytoj, nes variklių technologijos keičiasi labai greitai“, – teigė „WardsAuto“ vyriausiasis redaktorius Drew Winteris.

Šie metai yra pirmieji, kada tarp geriausiųjų patenka daugiau nei du „dyzeliai“. O labiausiai susitraukė keturių cilindrų motorų atstovai – nuo penkių pernai, iki dviejų šiemet.

Penktą kartą iš eilės tarp geriausiųjų patenka „Audi“ 3.0 l, V6, 333 AG agregatas. Paskutinį kartą tokia sėkme galėjo mėgautis „Audi“ keturių cilindrų 2.0 l variklis, tarp geriausiųjų patekęs 2006-2010 m.

Dyzelinių motorų atstovų „2014 Ward’s 10 Best Engines“ dešimtuke trijulę pradeda BMW 3.0 l turbodyzelinis variklis. Antrasis yra „Fiat” priklausančios kompanijos „VM Motori“ 3.0 l, V6 gaminys, montuojamas ne tik „RAM 1500”, bet ir „Jeep Grand Cherokee“. O trečiasis „dyzelis“ – tai „General Motors“ atstovas, kuris montuojamas „Chevrolet Cruze“. Beje, „General Motors“ pirmą kartą nuo 2008 m. turi du atstovus šiame dešimtuke.

Vienintelis elektrinis motoras šiame dešimtuke – tai „Fiat“ grupės sukurtas 83 kW galios šaltinis, montuojamas elektromobilyje 500e. Kol kas šis modelis parduodamas tik Kalifornijos valstijoje, tačiau gamintojai tikisi jį pasiūlyti ir platesniam amerikiečių būriui.

„2014 Ward’s 10 Best Engines“ nugalėtojais paskelbti šie varikliai:
– 3.0 l TFSI turbininis V6 (montuojamas Audi S5)

– 3.0 l turbodyzelinis I-6 (BMW 535d)

– 3.0 l turbodyzelinis V6 (Ram 1500 EcoDiesel)

– 83 kW elektrinis motoras (Fiat 500e)

– 1.0 l EcoBoost trijų cilindrų (Ford Fiesta)

– 2.0 l turbodyzelinis keturių cilindrų (Chevrolet Cruze Diesel)

– 6.2 l V8 (Chevrolet Corvette Stingray)

– 3.5 l V6 (Honda Accord)

– 2.7 l H-6 boxer (Porsche Cayman)

– 1.8 l turbininis keturių cilindrų (Volkswagen Jetta)

Šiemet konkurso komisija, kurią sudaro aštuoni „WardsAuto“ redaktoriai, įvertino 44 naujus arba reikšmingai patobulintus variklius. Jie spalio ir lapkričio mėnesiais Detroite bandė automobilius su šiais varikliais. Svarbiausi vertinimo kriterijai buvo galia, sukimo momentas, technologijos naujumas, ekonomiškumas, konkurencingumas, triukšmingumas, vibracija ir kitos charakteristikos.

Tradiciniuose rinkimuose gali dalyvauti varikliai, montuojami į Amerikoje parduodamus automobilius, kainuojančius ne daugiau nei 60 tūkst. JAV dolerių. Be to, automobiliai su konkurse dalyvaujančiais varikliai turi būti pradėti pardavinėti ne vėliau nei per pirmąjį 2014 m. ketvirtį.

Geriausių JAV variklių apdovanojimai vyks kitų metų sausio 15 d., Šiaurės Amerikos automobilių parodos Detroite metu.

Šaltinis: delfi.lt/www.technologijos.lt

Leave a Reply