This movie requires Flash Player 9

Archyvas

Iš 10 darbdavio mokomų tolimųjų reisų vairuotojų – lieka dirbti tik du

Data: 2012 - 02 - 10 | Straipsnio peržiūros: 13460

Žydrė Dargužytė

2012 m. iš Lietuvos darbo biržos (LDB) įdarbintų 202 vairuotojų 12 neturėjo darbo patirties. Lietuvos darbdaviai skambina pavojaus varpais – šiuo metu šalyje veikianti jaunų vairuotojų rengimo sistema, kai didžioji finansinė našta gula ant darbdavio pečių, daugelio vežėjų įmonių savininkų netenkina. Nors 2012 m. sausio 1 d. įsigaliojo Užimtumo rėmimo įstatymo pataisos, kurios turėtų pagelbėti šalies darbdaviams, verslininkai į jas nevengia laidyti kritikos strėlių.

Pagal naująją jaunų vairuotojų įdarbinimo tvarką bus galimybė tarp bedarbio, darbo biržos ir darbdavio pasirašyti trišalę sutartį. Bedarbis, kuriam bus organizuojamas profesinis mokymas, pats galės pasirinkti, kur bus mokomas. Kursus visai ar iš dalies apmokės darbo birža pagal tam tikrą kuponą („vaučerį“).

Viskas iš pirmo žvilgsnio labai aišku ir paprasta, regis, nėra problemos, nes visi patenkinti – darbuotojas turi galimybę mokytis ir gauti išmokas, darbdavys turi viziją turėti gerą darbuotoją po kursų baigimo.

Kur slypi problema?

„Linavos“ mokymo centro vadovas Osvaldas Manikas sako, kad visos rengiamos vairuotojų mokymo programos turėtų būti labiau priderintos prie darbdavio reikalavimų. „Kiek man žinoma, dabar yra taip, kad keliamos didesnės sąlygos darbdaviui nei darbuotojui“, – dėsto O. Manikas.

Pagal naująją tvarką darbdavys, įdarbinęs žmogų, įsipareigotų išlaikyti jo darbo vietą ne trumpiau nei vienerius metus, o bedarbis – joje dirbti ne trumpiau nei pusę metų.

Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovų, tokia sistema skatins žmones mokytis turint konkretų tikslą – įsidarbinti, o darbdaviams – parengti darbuotojus pagal savo poreikius.

Su tokiomis idėjomis nesutinka nei mokymo centrų atstovai, nei vežėjai.

„Siūloma sistema neatveda iki galutinio rezultato – atsakingo ir ilgalaikio produktyvaus darbo transporto įmonėje. Valstybė moka už potencialaus darbuotojo mokymą, netgi dengia kelionių išlaidas, jei potencialus darbuotojas negyvena toje vietovėje, kurioje vyskta kursai. Žmogus baigia mokymo kursą, tačiau labai dažnai jam pritrūksta motyvacijos įgyti reikiamus pažymėjimus, pavyzdžiui, pavojingų krovinių gabenimo ir kt. Beje, už tai darbo birža jau nebemoka. Taigi atsiranda nemažai tokių, kurie patys savo lėšomis nenori arba neturi galimybės susimokėti už tam tikrų pažymėjimų, kuriuos išduoda jau ne mokymo įstaiga, o, pavyzdžiui, VKTI įgijimą“, – apibendrina O. Manikas.

Tai patvirtina ir transporto įmonės UAB „Avansas“ vadovas Šarūnas Mažeika, samdantis apie 80 vairuotojų, iš jų – apie 10 neturintys patirties tarptautiniuose reisuose.

„Priimame daug vairuotojų, neturinčių patirties, bet jie pridaro dar daugiau žalos. Tiesiog ateidami dirbti meluoja, kad jau turi patirties, paskui sudaužo transporto priemones, atsiranda kitokių nuostolių, gauname sankcijų nuo klientų. Žodžiu, kad tik gautų darbo vietą – imasi visokiausių gudrybių. Iš pradžių jaunus žmones, kuriuos įdarbiname, mokome darbuotis garaže – jie gauna minimalią algą, užsiima šaltkalvystės darbais. Iš užsienį juos išleidžiame po 2-3 mėnesių darbo  Lietuvoje. Deja, jei mokome, tarkime, 10 vairuotojų, dirbti lieka tik du“, – pasakoja Š. Mažeika.

Anot verslininko, jaunimas abejingai žiūri į darbą. „Darbo birža galėtų bent pusę metų mokėti už tokio žmogaus, neturinčio patirties,  mokymą. Juk jis tik po pusės metų pradeda geriau dirbti, o iki tol tokie žmonės įmonei dažnai neša nuostolių.  Be to, jie nori „greitų“ pinigų –sako, kad už minimalią algą negali išlaikyti šeimos. O ką daryti darbdaviui, jei tas žmogus įmonei nieko neuždirba?“ – retoriškai klausia Š. Mažeika.

Galimi problemos sprendimo būdai

Š. Mažeika siūlo sprendimą esamai situacijai – sistema turėtų veikti ne taip kaip dabar: jei žmogus, kuriam valstybiniu lygmeniu buvo skirti pinigai mokymuisi, nusprendžia įmonėje nebedirbti, jis turėtų grąžinti valstybės sumokėtą sumą už kursus. „Taip žmonės ugdytų savo atsakomybę. Nes dabar atsitinka taip, kad žmogus eina mokytis ne tam, kad vėliau dirbtų, o tam, kad gautų išmokas“, – kalba Š. Mažeika.

O. Manikas pabrėžia, kad šiuo metu darbo rinkai reikalingi žmonės, kurie geba būti universalūs, t.y. turi ne tik tam tikrą vairuotojo kategoriją, bet ir specialių pažymėjimų, įrodančių žmogaus kompetencijas: „Juk dažnai atsitinka taip, kad žmogus sako – aš ne vairuotojas-ekspeditorius, o tik vairuotojas. O kas tas vairuotojas – tas, kuris pavažiavo ir išlipo? Tokių vairuotojų šiandien darbo rinkoje nereikia“.

Yra vežėjų, manančių, jog įdarbinant jauną, patirties neturintį vairuotoją, pirmaisiais darbo mėnesiais išlaidas turėtų kompensuoti valsybė iš tam skirtų Europos struktūrinių fondų, panašiai kaip dabar kompensuoja darbo birža, kai priimamas į darbą bet koks darbuotojas per darbo biržą.

 Ne paslaptis, kad verslininkai, rinkdamiesi vairuotojus, neretai pasirenka daugiau patirties turintį žmogų vien dėl to, kad reiktų mažiau investuoti. Visgi, anot verslininkų, tai nėra pats geriausias variantas – juk jaunimas lieka nuošalyje. Žinant tai, kad vidutinis vairuotojų amžius Lietuvoje 55 metai, tai kelia nerimo.

Lengvatos įdarbinant vairuotoją be patirties

Vis dėlto darbdaviai šiokių tokių lengvatų, nusprendę įdarbinti jauną žmogų, neturintį patirties, gali gauti. Kaip informuoja LDB atstovai, taikomos „Sodros“ mokesčių lengvatos darbdaviams, kurie įdarbina pagal darbo sutartį darbo patirties neturintį žmogų, taip pat socialinio draudimo įmoka sumažinama nuo 31 proc. iki 7,7 proc.

Ši mokestinė lengvata vienam asmeniui taikoma ne ilgiau kaip  vienerius metus. Be to, beveik 2 metus galioja lengvata darbdaviams, įdarbinusiems jaunus (aut. pastaba – iki 29 metų) asmenis pagal įgytą kvalifikaciją – skiriama subsidija darbo užmokesčiui kompensuoti (aut. pastaba – ne ilgiau kaip 6 mėn.).

Kas naujo mokymo centruose?

Kauno Naujamiesčio darbo rinkos mokymo centro atstovas Juozas Lapinskas sako, kad kol kas per anksti diskutuoti apie naująją tvarką dėl vairuotojų rengimo.

„Kokia ji – parodys ateitis. Ar pataisos palankios darbdaviams? Dabar tai dar savotiška naujiena, tačiau yra nustatyta tvarka ir ją reikia vykdyti, o ne diskutuoti, ar ji tinka, ar netinka. Reikia dirbti taip, kad rezultatai tenkintų ir darbdavį, ir potencialų darbuotoją, ir mokymo instituciją“, – sako J. Lapinskas.

VšĮ Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centro direktorius Mindaugas Černius patikina, kad kai buvo rengtos pataisos dėl vairuotojų įdarbinimo nei vežėjų, nei į mokymo centrų atstovų nuomonę beveik nebuvo atsižvelgta.

„Kaip žinia, žmogus iš valstybės pinigų gali mokytis tik vienoje programoje, tarkime, jei jis baigė vairuotojų kursus ir įgijo vairuotojo kategoriją iš valstybės pinigų, tai, tarkime,  už EU95 (aut. pastaba – pagal Europos Parlamento ir Europos Tarybos direktyvą EB 59 nuo 2014 m. rugsėjo 10 d. vilkikų vairuotojų  vairavimo pažymėjimuose turės atsirasti EU 95 kodas) kodą jau turės mokėti iš savo ar darbdavio lėšų.

Tai yra keista, nes šios programos neatsiejamos. Taigi jos turėtų būti finansuojamos abi kartu. Reikia šį klausimą spręsti, nes to įstatymai nereglamentuoja. Gal užtektų specialaus ministro įsakymo?“, – svarsto M. Černius. Anot jo, čia daugiau iniciatyvos galėtų rodyti ir patys vežėjai ir juos atstovaujančios institucijos.

Mokymo centrų atstovai pastebi, kad prieš pat 2012-ųjų metų pradžią labai pagausėjo norinčiųjų įgyti EU95 kodą. Tai rodo, kad darbdavių reikalavimai didėja, o ir data, kada vairuotojams nebebus kur dingti – 2014-ieji – jau ne už kalnų.

Čia rašyti tekstą, kai jau dėsit tekstą duosit žinoti, giliau kode paleisiu, kad rodytų.

Iš 10 darbdavio mokomų tolimųjų reisų vairuotojų – lieka dirbti tik du

  • To mokinys

    tai, kad tos patirties tu negausi garaze kurios tau reik, gi tu tuos 3menesius nevairuosi furos

  • mokinys

    man atrodo normalu kad yra 3 menesiu bandomasis laikotarpis, nes atsisijos visokie ***,kurie iesko lengvu pinigu, manau del mazos algos pirmais menesiais galima butu pakententet kol igausi patirties

  • Jaunuolis

    sveiki zadejau laikytis furisto teises zinot ka…persigalvojau…man isvis akys vos neislipo ant kaktos kai suzinojau kad be patirties 3men kazkokiam garaze uz 50lt i diena reiketu dirbt! o paskeu uz vairo ….ir to gal….ir uz kokia suma….60lt i diena?….ne ne atsoko fantazija ciupt monstrui uz ragu ciut ne kiaura para dirbt sargaut logistikaut ,nervai kantrybe,sveikata ir uz kelis litus…geriau grynai jau i uzsieni plytu nesiot uz 10x atlyginima…ziauru cia toj lietuvoj….

  • You will find a handful of inntugiirg points at some point in this posting but I done2€™t determine if I see these center to heart. There exists some validity but Let me take hold opinion until I take a appear at it further. Outstanding write-up , thanks and we want a whole lot far more! Combined with FeedBurner too

  • Šarūnas

    tik nereikia verkti,ypač vairuotojams.Šiandien,tai geriausiai apmokamas darbas.Pas mus verkiantis mokinys,kuris verkia,kad nesugeba susitaupyti pinigų,užtat eis ieškoti kitos firmos užsidirba y dieną vidutiniškai 125 litus.Bet jam reik dauk laisvu dienų,tai gaunasi 2000 lt/mėn. ir tai dar mokantis lietuvoje.Transporte bėda ta,kad reikalingi labai dideli žmogiški ištekliai.Darbdavys tik suteikia galimybę užsidirbti,tai darbuotojui tereikia ja tik pasinaudoti.

  • to Sarunas

    Sarunai, ka reikia padaryti, kad sita sistema, galu gale pasibaigtu? As pazistu nemazai verslininku, kurie anaip tol nera mano priesai.
    Jai mes norim gyventi taikiai ir nesispjaudyti vieni ant kitu, tai imkim jauti uz ragu, vienykimes darbuotojai su darbdaviais ir vykim lauk tokius istatymu leidejus!
    Juk tik deka ju idijotisku istatymu, mes siai dienai esame visiskai supriesinti ir pilni neapykantos vieni kitu atzvilgiu.
    Neretais atvejais, ta neapykanta butent del nezinojimo.
    Manyciau puikiai zinai tiek apie Kubiliaus sasajas su transporto verslu, tiek ka uzima p. Kondrusevicius be tiesioginiu savo pareigu Lanavoje. Nepaslaptis kad Vilniaus meras p.R.Adomavicius yra UAB Transtrado savininkas.
    Teigi kad verslininkui dar blogiau. Gal. Bet tuomet is kur krizes metu, pas ne viena “paciu biedniausiu” verslininku, parkuose stojo pusnaujai vilkikai, pirkti uz grynuosius?
    Sarunai man atrodo, kad darbuotojo pareiga yra saziningai ir laiku atlikti jam pavesta darba.
    Darbdavio pareiga sudaryti visas salygas tam darbui atlikti. Tame tarpe ir teisingas darbo apmokejimas.
    Kaip galetum pakomentuoti Tavo firmoje vykdoma apmokejima “uz kilometrus”?
    Jai darbuotojai visa gerklia rekia kad esantis darbo apmokejimas is esmes yra blogas ir vedantis tik i susinaikinima, tai reiskia kad darbdavio salygos nera igyvendinamos.
    Siuo atveju, darbdaviai privalo ne nusiplauti nuo problemos sprendimo darbuotoju saskaita o eiti i tam tikras institucijas ir reikalauti kad butu keiciami istatymai.
    Beja viena is nesantaikos kurstymo faktu, paminesiu tai kad kai kuriose firmose, yra tokia tvarka, jog uz suekonominta kura, vairuotojui damokama.
    Ar zinai ka tai skatina?
    -Tai skatina ne ka kita o kitos transporto imones vairuotoju kuro vagystes!
    Pabaigai del siuo metu daug kur mokamo minimalaus atlyginimo.
    Paklausiu taves: ar Tu, darytum savo versla, jai matytum kad jis nenesa jokios naudos, Tu is jo neisgyveni ir dar eini skolinti?
    -Atsakysiu uz Tave. Jei zmogus pilno proto, tai jis tikrai nedirbs tokio darbo is kurio visviena neisgyvena.
    Tik nereikia pasakeliu apie tai kad geriau zvirblis saujoje…
    Sarunai, mes gyvename viena karta. Ne visi pajegia ir sugeba sukurti versla. Bet tie kurie sukuria, be juodadadrbiu yra niekas!
    Tik deka ju, tu pati juodziausia darba atliekanciu zmogystu, verslininkai gali plesti savo verslus ir gerinti savo gyvenimo salygas.
    Kazkur esu skaites vieno verslininko, sekmes recepta. Tai yra ne kas kita kaip betarpiskas ir siltas bendravimas su savo pavaldiniais pradedant sekretore, baigiant valytoju.
    Tik matereliai ir socialiai stabilus bei saugus zmogus, bus nepiktas ir darba tliks saziningai o ne galvos kiek reikia pavogti kad pakaktu seimai islaikyti. Beja patirties neturintieji, taip pat privalo gyventi ne prie konteinerio.
    I ka panasu kai vienos Marijampoles tralu firmos savininkas p.Edmundas (her Transus) piktybiskai neatsiskaito su naujais darbuotojais, bet salia viso to yra naujojo Marijampoles stadiono bendrasavininkas ir akcininkas?
    VDB sis darbdavys yra jau “etatinis”. Jam visada “truksta” vairuotoju. O kaip netruks kad jis su jais neatsiskaito ir del to jam niekas negresia!
    Ir gresti negali, kadangi Marijampoles VDI inspektoriaus p.Daubaro atlyginimas, taip pat nera labai jau didelis…
    Tikiu kad Taves Sarunai sazine dar neapleido…
    Patikek, ne pinigai yra laime. Tai tik priemone…
    Uz juos gali padeti visuomeneje nupirkti bet pagarbos – niekada!!!
    Linkiu susimastyti…

    • To savas

      http://vezejugidas.lt/vairuotojas-darbdavys-liepia-vaziuoti-„juodai/
      Daugiau nera apie ka diskutuot… Kodel truksta vairuotoju??? Atsakymas issamus ir aiskus. Kas gali tokiomis salygomis, su tokiame tech. stovyje masinomis dirbt???

      • Dar vienas perliukas

        http://tautietis.eforum.lt/viewtopic.php?t=1492
        Ponai vergvaldziai, nera ko klausinet, kodel truksta vairuotoju.

        • Prie to pacio

          cizas
          Nepapulkit ant sefo kabliuko.
          Nebegalėdami daugiau pakęsti mūsų direktoriaus Kęstučio Ceizario pasityčiojimu iš vairuotoju ir iš
          Įstatymu mes kreipiamės i jus su viltimi kad gal po šito laiško padėtis nors truputi pradės keistis.
          Mes jau kreipiamės ir i Šiaulių transporto inspekcija bet matyt geri direktoriaus ryšiai daro savo nes niekas nesikeičia.
          Pirmiausia noriu atkreipti dėmesį i tai kad panaudojant moralini smurtą ( grasinant atleisti is darbo ir net padengti pervežimo išlaidas ) esame verčiami dirbti didžiulius viršvalandžius ir pažeidinėti darbo ir poilsio režimą. Vidutiniškai tenka dirbti po 95-100val per 2sav.kai kuriems vairuotojams kurie sutinka pažeidinėti darbo drausmes režimą yra papildomai ir nelegaliai mokama po 200euru.
          Per para vidutiniškai tenka vairuoti po 10-12val.kai bendras darbo laikas susidaro 15-20val.
          Jei pakrovimo ar iškrovimo metu tachografe paspaudi plaktukus kas parodo kad vairuotojas dirba darbą o ne poilsiauja tai direktorius imasi visokiu priemonių nuo grasinimu atleisti iki neišleidimo i darbą. Esame verčiami naudoti ir takias nelegalias priemones kaip magnetu dėjimas ir vairuotoju korteliu ištraukinėjimas.
          Antras labai svarbus momentas yra automobiliu technine apžiūra. Kadangi mūsų firmoje visi automobiliai yra vienos spalvos ir markės tai direktorius tuo ir naudojasi. Vienas automobilis yra iš vakaru Europos parsiunčiamas i Lietuva ir yra parvežama krūva kitu automobiliu numeriu(jiems yra uždedami laikini numeriai).kečiant tuos numerius su vienu automobiliu yra atliekama technine apžiūra visiems kitiems automobiliams. Visa tai atliekama žinoma ne be ten dirbančių darbuotojų pagalbos mokant jiems kyšius. Visa tai nesunku patikrinti pažiūrėjus vairuotojų ataskaitas ir patikrinus cmr, Ten aiškiai matyti kad tuo momentu kai buvo atliekama automobilio techninė apžiūra jis sėkmingai riedėjo Europos keliais ir uždirbinėjo ponui pinigus.
          Taipogi yra atliekama labai daug vietiniu pervežimu kas manau yra neleistina.
          Firmos adresas yra Šiauliai, Metalistų 10.

  • Šarūnas

    TO SAVAS,matai,kelios diskusijos ir susipažinsim.Man atsikvošėti tikrai nereik,o,kad mokinu būsimus vairuotojus,tai tik y gera visam transporto sektoriui.Mes mokame nedidelius pinigus,bet mokame,kol žmogus nieko nekuria ir negali uždirbti,nes nemoka šio darbo dirbti.Taip,tarp kandidatų papuola visokio plauko nuotykių ieškotojų.Pas mus nėra išskirti ar tai jauni vairuotojai,ar seni,visiems vienodos darbo sąlygos ir apmokėjimas.O dėl mokesčių sodrai ir vmi tai neatsirado nei vieno drąsuolio,kuris norėtų susimokėti padidintus mokesčius,užtat ir sakiau,kad TU nesupranti visai vairuotojų atlyginimo sistemos.Aš į uab pervedžiau tik prieš tris metus,tai man sodra ir minimumo nesudarė,nors savo darbuotojams visus 14metu buvo 1.3min. tai išvis neturėjau teisės gauti biuletenį,o apie būsmą mano pensiją:galės būti tik pusė minimalios.Tai kas labiau nuskriaustas.

  • savas to Sarunas

    Ponas Sarunai Mazeika, tavo zmonos niekada nepazinojau ir neizeidinejau. As ir taves neizeidineju, nes tamsta esi ne kas kita kaip godumo auka. Su tavim, Stuttgarte (luwigsburge, autokine) dar 1997-8 metais tam paciam klijantui pats zinai ka pridavinedavom! Tuo metu tamsta su savo astuonvieciu vazinejai.
    Niekas nekala taves prie kryziaus todel kad esi veiklus. Kalamas esi todel, kad be jokios sazines bandai pasiulyti zmogui dirbti uz niekingus astuonis ar tukstanti litu, visa menesi?
    Klausiau taves, ar bandei pats uz tokia suma kada pragyventi ir vaikus islaikyti?
    Gal nesi girdejas kokios kainos siai dienai motuleje Maximoje, pamoteje Litesko ir burtininkeje bei visagaleje farmamafijos pakaliku sundaktariu rinkoje?
    O gal ir tu kaip tie “Lietuvos patriotai” kur i seima isisiurbe, nezino kiek kepalas duonos kainuoja?
    Nemanau kad kazko nezinai. Tarp kitko, kazkada buvai visai geras zmogus. Tikriausia pinigai sugadino…
    Sarunai kadangi kaip jau minejau tave tikrai gerai pazystu, blogo tau nelinkiu.
    Atbulai, palinkeciau atsikvoseti nors kiek ir pradeti suprasti kad geriau gyventi nori ne tik tu bet ir tavo samdomi zmones. Jie taip pat turi ir seimas, jie taip pat sulauks ir pencijos, jie taip pat gali susirgti o kai kada ir nedarbingais tapti.
    Jai tau atrodo kad minimumas yra gerai, tai daugiau su tavim diskusiju nera, nes nera apie ka su tokiu zmogum kalbeti

  • Šarūnas

    TO SAVAS:nereikia manes ir mano šeimos įžeidinėti.Kituose tinklapiuse mono žmoną vadini k…a.Manau,kad taip negarbinga.Manęs tu nepažysti,aš 10metų tralus vairavau.Aš tikrai neieškau problemų, o su tokiais anonimais nėr ką bendrauti.Iš tavo komentarų matyti,kad tu nesi vairuotojas ir nežinai,kaip veikia visa vairuotojų darbo rinka.

  • Security

    Tai vat, vat… Tokia dabar sitacija, tarkim darbo birza finansuoja CE is europos pinigu, o 95 reikia uz savus. Is kur bedarbiui istraukt ta 1500-1700 lituku ? Liudna situacija.

  • Saulius

    Tai dar labai gerai,kad “Avanse” iš dešimt lieka du.Kažkokia nesamone sugalvota,kad du tris mėnesius turi garaže tepaluotas pragulėt praktiškai už dyką,šiukšles panešiosi,su šluota padirbėsi,o po to,jei ponas panorės,galbūt išleis į “ekskursiją”.Tai iškur čia atsiras patirtis trinantis garaže kyla klausimas? Patirtis kokia-šaltkalvio? Kam to reikia?Avansui…Išvada išeina tokia,kad ateityje,jei liktum dirbti,tai ir teks vairuotojo-šaltkalvio pareigos-menesį važiuoji,dvi savaites remontuoji pats.Ačiu,bet tokio darbo geriau išvis nepradėt…

  • osama

    Nebegam mes nuo diktofono!Paprasciausiai esame situacijoje,kai niekuo nebetiki…Stai su taxistu streiku:zmones protestavo del sutrukdyto darbo,o “isvartyta” kad pries mokesciu mokejima!!!Tai kuo tiketi?
    Lenkiu galva pries taxistus!Jie bent jau organizuojasi,daro.O mes – mizniai…Verkiam ir tiek.Kiek metu turime 2 forumus – ir kas is to?Nebeiskenciau patyciu ir parodziau sefui spyga kiseneje?: D Nu,tai taip man ir reikia!

    Patys esam kalti!Suni gerbia tiek,kiek bijo jo dantu.Kol zmogus nesupras,kad jis DUODA pajamas ponui,kol ponas bus DARBDAVYS – niekas nesikeis!

  • savas

    Ponas Šarūnai, kadangi tave pažystu asmeniškai ir buvo laikas kai buvau atvykęs pas tave pasikalbėti dėl darbo, tai noriu paklausti tavęs: atspėk Šarūnai, kodėl aš nesutikau su tavo salygomis?
    -Nevark. Atsakysiu.
    -Tai tik todėl, kad tu didziuojiesi tuo, kad esi neatsiskaitęs su savo vairuotojais. Tik todėl, kad tavo “Avanse”, atlyginimas yra paskaičiuojamas pagal tai kiek vairuotojas nuvažiuoja kilometrų. Pats žinai kad tai yra prieš įstatymą.
    Nesutikau ir todėl, kad tavo laužai, gainiojami nacionalinės reikšmės keliais o tu juos įrėmini kažkokiomis “kuro normomis”.
    Tu tik buhalteriškai rodai tvarkingą ir laiku mokamą minimuma, kuris taip pat įkalkuliuojamas į užmokestį už nuvažiuotus kilometrus. Tau Šarūnai ir visam kitam profkinių ir cigaretinio starto viršininkų klanui, negalioja jokie įstatymai, nes… …nes jūs turit pinigų. O kas turi pinigų, tas ir muziką užsako.
    Kaip drysti sumautas darbdavy, pasiūlyti žmogui minimumą? Ar pats bandei už jį pragyventi ir dar vaikus išlaikyti?
    TU IR TAVO SĖBRAI, NETURITE SĄŽĖS!!!
    Mažiausia pusę tokių kaip tu, reikėtų ant patyčių stulpų iškabinti kad praeiviai apspjaudyti galėtų…
    Aš žiaurus? Taip. Labai. Dėl mano žiaurumo jūs patys ir kalti. Kaip jūs su žmonėmis tai jie su jumis!!!
    Klausiu taves Šarūnai: ką tu darytum, jai tavo pajamos, nuo kurių būtų skaičiuojami mokesčiai, tame tarpe ir ligonių kasoms būtų minimumas ir staiga taptum neįgaliu, nedarbingu? Kurį konteinerį pasirinktum? Ar Sasnavos ar prie Marijampolės Maximų?
    Deja tau nereikės sėstis prie konteinerių…
    Kodėl?
    -Todėl kad tu ir visi šiuolaikiniai darbdaviai, yra DĖJĄ ant savo pavaldinio socialinės gerovės o dėl savęs esate pasirupinę dar trims gyvenimams…
    -Įstatymai leidžia minimumą mokėti sakysi?
    -Leidžia.
    Bet tie įstatymai tikrai nedraudžia ir 2,5 ar 3 tks. mokėti atlyginimą, atlyginimo forma.
    Kodėl taip yra?
    -Todėl kad visi prie įstatymų leidybos sulindę kraugeriai, turi savo firmas, kurios registruotos ne jų vardu.
    Panele Žydrūne. Tikiuosi esate etiška žurnalistė ir mano kontaktiniai duomenys bus žinomi Jums ir tik Jums.
    Jai kas sudomino, parašykite man į mano nurodytą Emailą.
    Ačiū už dėmesį ponai

  • Mielas Rimantai, aciu uz komentara. Tik noreciau pabrezti, kad kai man reikia parengti toki teksta, visi vairuotojai bega nuo diktofono kaip nuo maro. Jei Jus su manim kalbetumete ta tema, as mielai parengciau.

    Prasyciau susisiekti su manimi e. pastu redakcija@vezejugidas.lt

    Kvieciu visus vairuotojus, nebijancius kalbeti apie problemas, su manimi susisiekti.

    Aciu.

  • Rimantas

    Gerbema Žydre, būkit maloni, parašykit realų straipsnį apie fūristų darbą. Kokios jų darbo sąlygos, koks apmokėjimas, kokiam technunem stovyje eksplotuojamos mašinos? Kodėl esant tokiai didelei bedarbystei, priimami trečių šalių vairuotojai į darbą? Kaip “plaunami” vairuotojų sąskaita pinigai? Dėkingi Jums bus Lietuvos vairuotojai. Informacija susirinkit iš vairuotojų, o ne iš firmų savininkų.
    Ačiū.

  • osama

    Gal apie “tarptautininko” darbo privalumus?

    Taigi,uz 1050 lt/men “ant popieriaus” + puse dienpinigiu(oficiali buhalterija) gauni:apie 70 val darbo savaite(vairavimas+kiti darbai);
    – 9 arba 11 val i para laisvalaikiui ir poilsiui;
    – nemokama sargo darba naktimis(vietoje miego);
    – vertima “juodinti” ir trumpinti savaitini poilsi;
    – susirgus – ubagiska nedarbingumo kompensacija;
    – i iseigines “iskaiciuotas” atostogas;
    – priverstines “nemokamas atostogas” bunant namie;
    – ivairiausiu “ataskaitu” pildyma savo laisvalaikio saskaita;
    Galeciau dar vardinti,bet juk visi patys zinote,kas vyksta.O jaunuoliai vis dar bando si darba.Tie,kurie to nezino.Zinantys – renkasi uzsieni.

  • osama

    Situacija nesikeis tol,kol per viena idarbinta baltarusi galima bus vogti tukstantines sumas nuo mokesciu.Visi tai zino.

    Del jaunimo.Jaunimas dabar pazista pinigus ir uz 1050lt/men “brutto” nedirbs.Dar labiau situacija komplikuoja vergvaldziai su savo “bandomaisiais laikotarpiais”.Is esmes,jaunuolis uz dyka atsaltkalviaves 3 men,atleidziamas “uz fizionomija” ir jau nebeis kitur,nes tos reikalaujamos patirties jis vistiek NEGAUNA.

    Kiek dabar kainuoja vairuotojo kategorijos,kodai,ADR?Jaunuoliui – apie 5000lt.Is kur juos gauti?Kas po to priims be patirties?Darbdavys(kas per terminas?Realiai – isnaudotojas…)nori nieko neinvestaves gauti nuo darbuotojo pelna.Ar taip turi buti???Investuok i zmogu,paskui smaugti galesi!

    Keista man:pilnos darbo birzos vairuotoju bedarbiu,ponams “astrus trukumas”,o atlyginimai – dargi mazeja!Jaunimas negali isidarbinti,nes be patirties.Ar ne priestaringi reiskiniai,ponai?: D

  • Senas vairuotojas

    P Mazeika siulo sprendima! Jei zmogus,kuriam valstybiniu lygmeniu buvo skirti pinigai mokymuisi,nusprendzia imoneje nebedirbti jis turetu grazinti valstybes sumoketa suma uz kursus. Kokie cia Mazeikos paistalai?
    Nusprende ponas Mazeika kad naujai ismokintas vairuotojas gali padirbeti jo labui uz dyka nebemoka jam algos. Zmogelis neturedamas kitos iseities paraso pareiskima del atleidimo is darbo. Tai ka? gal dar jis tures sumoketi uz kursus? Ponas Mazeika gal tikisi tuos pinigus sau susideti? Koks cia vergvaldiskas poziuris i darbuotoja?
    Verciau gerbiamieji apsidairykit aplink save. paziurekit kokiu “vaidybininku” prisirinkote. Reikalaujat kad jaunas vadybininkas parodytu kokia nauda jis atnese imonei. O ka jis gali parodyt? Naujus pinigingus klientus? Is kur? Vienintele iseitis jam bandyt kazkur ieskot imones vidiniu rezervu, kitaip sakant pasmaugt vairuotoja. Taip atsiranda atskaitymai uz pavelavima i pakrovima, uz neatsiliepima telefonu, uz atsisakyma dirbti “juodai” Zinoma kad tokiom salygom normalus zmogus atsisako dirbti.
    Susitvarkykite ponai savose imonese ta betvarke ir vel galesit vairuotojams moketi padoru atlyginima uz tai kad jie nesa jusu imonems pelnus. Galesit tomet pamirsti apie vairuotoju trukuma.

  • Noriu padekoti redakcijai uz gera straipsni, del naujosios tvarkos reiks detaliau pasidometi, idomu, kaip cia sutarsim su tom institucijom del trisaliu sutarciu

Pakomentuokite

  

  

Galite naudoti šias HTML žymes

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>