IRU: prašome nedelsiant stabdyti įstatymo taikymą

Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU) prašo nedelsiant atidėti Vokietijos įstatymo dėl minimalaus atlyginimo taikymą tarptautinio kelių transporto sektoriui.

IRU skatina atsakingąsias institucijas Vokietijoje reaguoti į kanclerės Angelos Merkel kalbą, kurioje ji pripažino problemas, su kuriomis susiduriama norint Vokietijos minimalų atlyginimą taikyti tarptautinėms transporto sektoriaus įmonėms, ir kviečia nedelsiant paskelbti moratoriumą dėl šio įstatymo taikymo. Valstybės narės ir Europos Komisija turėtų vieningai pritarti moratoriumui, iki kol nebus pasiektas teisinis aiškumas bei suteikti praktiniai patarimai įmonėms.

Po vakarykštės Vokietijos kanclerės A. Merkel kalbos naujametinio priėmimo CDU District Asociacijoje Greifsvaldo mieste metu, kur ji pripažino egzistuojančias su šiuo įstatymu susijusias problemas, Briuselis – Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU, angl. International Road Transport Union) skatina Vokietijos atsakingąsias institucijas nedelsiant paskelbti moratoriumą dėl Vokietijos minimalaus atlyginimo įstatymo taikymo tarptautinėms transporto įmonėms. Įstatymas įsigaliojo nuo 2015 m. sausio 1 d.

IRU taip pat skatina valstybes nares bei Europos Komisiją (EK) paremti moratoriumą dėl minimalaus atlyginimo reikalavimo taikymo tarptautinėms krovininio ir keleivinio transporto įmonėms, įskaitant tranzito bei nuo taško iki taško pervežimo atvejus.
IRU atstovas ES Michaelas Nielsenas sakė: „Atsižvelgiant į Vokietijos atsakingųjų institucijų interpretacijas, naujasis įstatymas taikomas visoms transporto veikloms Vokietijos teritorijoje, net jei sunkvežimis paprasčiausiai vyksta tranzitu per šalį ir užtrunka joje vos kelias valandas. Tai, kad Vokietijos valdžia įmonėms gali skirti iki 500 000 EUR baudas, kai nėra teisinio aiškumo ar jokios praktinės įmonėms pieinamos informacijos, yra nepriimtina.“

Iki šio įstatymo įsigaliojimo IRU, ES institucijos ir valstybės narės nebuvo informuotos nei apie šį naują įstatymą, nei apie įsipareigojimus, kuriuos jis primeta įmonėms. Tik nedidelė informacijos dalis yra prieinama kitomis nei vokiečių kalbomis, ir netgi informacija pastarąja kalba yra neišsami; registracijos procedūra yra nepraktiška ir bereikalingai apsunkinanti, skelbiamas tik vienas fakso numeris, kuriuo gali naudotis įmonės, norinčios registruoti vairuotojus. Dar daugybė praktinių klausimų lieka neatsakyti, pavyzdžiui, kaip iš tikrųjų reikia tiksliai skaičiuoti minimalų atlyginimą vairuotojams, dirbantiems už Vokietijos ribų įsteigtose įmonėse.

Taip pat būtina atsižvelgti į tai, kad, kaip nuolat kartojo Europos institucijos ir Europos Sąjungos Teisingumo Teismas, jog Darbuotojų komandiravimo direktyva tarptautinio kelių transporto sektoriui taikoma tik ribotam sutartimis grįstų atvejų skaičiui.
M. Nielsenas taip pat pridūrė, kad „IRU jau nuo pernai aktyviai kreipiasi į Vokietijos Finansų, darbo ir transporto ministeriją, išreikšdami susirūpinimą dėl prieinamumo prie praktinės informacijos trūkumo, bei kviečia Vokietijos atsakingąsias institucijas paskelbti moratoriumą šiam sprendimui taikyti Vokietijos minimalų atlyginimą tarptautiniėms kelių transporto įmonėms. IRU sveikina kanclerės A. Merkel išreikštą pripažinimą dėl šios problemos, kurią mes jau pabrėžėme.“

Panašiai IRU kreipėsi į užimtumo ir transporto eurokomisarus bei Mobilumo ir transporto generalinį direktoratą. Atsakydama į tai, EK pradėjo išsamų tyrimą dėl naujojo Vokietijos įstatymo bei inicijavo išankstinio pažeidimo procedūrą (EU Pilot), nurodydami Vokietijos institucijoms vasario 21 d. terminą pateikti atsakymus. IRU palankiai vertina šį žingsnį, tačiau taip pat ir toliau kontaktuoja su kitų valstybių narių ES atstovais.

IRU iniciatyvos dėka, Vokietijos minimalaus atlyginimo įstatymo poveikis bus aptartas neeilinio Tarptautinio transporto forumo (TTF, angl. International Transport Forum Group, ITF) posėdžio metu, kuris vyks 2015 m. vasario 5-6 d. Paryžiuje. IRU kviečia TTF narius pilnai palaikyti sąjungos kvietimus paskelbti moratoriumą.

M. Nielsenas apibendrino, jog „IRU ragina Vokietiją, kitas valstybes nares bei Komisiją užtikrinti įstatymo suderinamumą su kitais ES teisės aktais, suteikti pakankamai informacijos tarptautinėms vežėjų keliais įmonėms bei dar iki įstatymo įsigaliojimo skirti pagrįstą laiko tarpą prisitaikymui prieš pradedant taikyti priemones, kurios turėtų tokį reikšmingą poveikį šiam pramonės sektoriui.“

Būtina pažymėti, kad Lietuvos valstybės institucijų, daugelio Lietuvos atstovų Europos Parlamente, asociacijos „Linava“ vieninga pozicija ženkliai prisideda keliant šią problemą Europos kontekste.

Šaltinis: linava.lt

Leave a Reply