Erlandas Mikėnas: Užteks meluoti ir kiršinti (komentaras)

Vežėjams vis sulaukiant iš rusiškų elektroninių tinklų platinamų paskalų ir melo, esu vienas iš daugumos minimų asociacijos „Linava“ prezidiumo narių, todėl jaučiu pareigą šį bei tą paaiškinti kolegoms.

Vežėjai turbūt prisimena, kaip ir kodėl atsirado 22 Šveicarijos frankų priemoka prie TIR knygelių kainų. Pamiršusiems priminsiu, kad 2009 metais buvo išvogtas garantinis fondas, užstatyti „Linavos“ pastatai, prisiimta paskolų, bet ir to neužteko, asociacijai grėsė bankrotas.

Tada vežėjai vėl sunešė garantinį fondą, padengė skolas draudimo įmonėms, kitus įsiskolinimus.

Vežėjai žino, kodėl nepavyko viršgarantinio fondo paversti nuostabia pensijine asmenine investicija. Pamiršusiems priminsiu, kad surinkus garantinį fondą, seni geri vadovai tiesiog „pamiršo“ išjungti 22 Šveicarijos frankų priemokos skaitliuką. Taip susikaupė papildoma 2 365 484 Šveicarijos frankų suma, kurią bendromis vežėjų pastangomis pavyko sustabdyti nuo „prasukimo“.

Buvusieji sugebėjo ir vėl prisirinkti skolų Tarptautinei kelių transporto sąjungai (IRU).

Tokia istorija. Dabar keletas žodžių apie dabartį.

Dabartinė asociacijos „Linava“ prezidiumo dauguma, išnaudodama palankias aplinkybes, sugebėjo ne tik išsaugoti viršgarantinį fondą, bet ir sukurti prielaidas išsivadavimui nuo gėdingų skolų Tarptautinei kelių transporto sąjungai (IRU).

Kaip žinoma, sausio pradžioje Šveicarijos centrinis bankas nusprendė „paleisti“ valiutos kursą, panaikinti valiutos kurso ribas, ir jis stipriai pakilo.

Kadangi garantinis fondas skaičiuojamas JAV doleriais, išnaudodami palankų momentą, prezidiumo daugumos sprendimu ir su IRU vadovybės palaikymu dalį Šveicarijos frankų konvertavome į JAV dolerius. Tokiu būdu suformavome 4 353 253,35 JAV dolerių garantinį fondą – tokį, koks numatytas mūsų ir IRU atstovų pasirašytoje audito ataskaitoje, ir tokia valiuta, kokią Jūs, 553 vežėjai, įnešėte į asociacijos sąskaitą pagal įsipareigojimų deklaraciją.

Reikia pažymėti, kad vežėjų pinigai, sumokėti kaip įmokos į garantinį fondą JAV doleriais, dabar yra visiškai apsaugoti nuo galimų valiutos svyravimų. Jie yra IRU sąskaitoje.

Palankus momentas leido ne tik apsaugoti vežėjų garantinį fondą, bet dar ir uždirbti iš finansinės operacijos. Jeigu tai būtų atsitikę ankstesniais laikais, skirtumas būtų mikliai „investuotas“ per sukurtas „plovimo“ schemas. Tada vėl būtų lendama į vežėjo kišenę. Tokia buvo praktika.

Kaip yra dabar? Šiuo metu siekiama ne tik vežėjams grąžinti sukauptą 2 365 484 Šveicarijos frankų (nuoroda į dokumentą) viršgarantinį fondą, bet ir išspręsti finansines asociacijos problemas – turbūt pirmą kartą per daugelį metų „Linava“ nebūtų beviltiškai skolinga IRU – apie tokią padėtį pernai gegužę galima buvo tik pasvajoti.

Tikiuosi, kad ir IRU nebedels ir skubiai grąžins Jūsų sukauptą viršgarantinį fondą, nes prezidiumo dauguma atliko viską, kad lėšos kuo greičiau pasiektų vežėjų sąskaitas. Nuoširdžiai dėkoju prezidiumo daugumai ir mus palaikantiems vežėjams.

Artimiausiame asociacijos prezidiumo posėdyje tarsimės, kaip elgtis su Ričardo Malkaus ir Algimanto Kondrusevičiaus paimtomis paskolomis iš IRU, kaip elgtis su susidariusiais įsiskolinimais, kad vasario viduryje atvyksiantys IRU atstovai (nuoroda į IRU laišką) matytų vieningą, vežėjams ir asociacijai „Linava“ naudingą poziciją.

Tarptautinės kelių transporto sąjungos (IRU) atliktas auditas primygtinai siūlo sudengti visus įsiskolinimus, bet gal vežėjai pritartų, kad paskolas turėtų padengti tie, kurie iššvaistė „Linavos“ ir vežėjų lėšas?

Aš labai džiaugiuosi, kad „Linavos“ prezidiumo dauguma juda teisinga linkme. Esu laimingas, kad mes sutariame strateginiais klausimais ir mums sekasi.

Svarbiausią dokumentą apie „Linavos“ finansinę padėtį rasite ŠIOJE NUORODOJE.

Tad anoninimiai elektroniniai rašytojai, kurių tapatybes visi puikiausiai numano, turėtų atsiprašyti vežėjų, nuoširdžiai atgailauti, kad leido aferas ir patys dalyvavo, jas vykdydami. Dabar jie teisuolių veidais moko mus skaidrumo ir tiesos. Sakau jiems – užteks meluoti ir kiršinti vežėjų bendruomenę.

Šaltinis: linava.lt

FOTO: linava.lt

 

  • Uz jusu sazininguma,nora palengvinti vezeju islaidas.Nebuvo per 10 metu tokio principingo prezidiumo.Nesivelkyte i kondruseviciaus pinkles del isankstinio rinkiminio kongreso.Butu labai grazu,kad jis pats atsistatydintu ir parodytu rinkimai,ar ji dar isrinktu.tai nepriestarauja niekam,kaip jis bando ipirsti.O revizijos komisijai DVIGUBAS ACIU.KIek iskapstete,LAIKYKITES

    • Jeigu jau taip nori ,tai tegul buna rinkiminiai ,nebus nei vieno kondrusinio tad nepasirodykim bailiais!

    • neprovokuokit, nes juos provokuoja A. KOndrusevečiaus skolininkai. Jie nebeturi kito varianto, nes neišardo daugumos. jie supranta, kad praėjus metams, Linava bus pertvarkyta į šiuolaikišką asociaciją ir jie niekada prie jos nebeprieis.

  • Negi tik skaidruoliai gali rašinėti?
    Šiek tiek tiesos apie juos ir jau kaltinimai melu bei kiršinimu.
    Patys pylėt šmeižtą be ceremonijų, buvo gerai?
    Tegu vežėjai sužino, kad skaidrumo nė nebuvo. Tebuvo silpnai užmaskuotas veržimasis prie valdžios.
    Jau esate verti persivadinti judėjimu iš skaidrumo į purvinumą.

  • Valio, Aldai

    Kaip sujudo machinatoriai. Taip aiškina, kad net patys susimaišė. Ir net pamiršo Zeniuko paruoštą prezidiumo nutarimą. Cituoju: „…Įgalioti Generalinį sekretorių Vidmantą Adomaitį padegti (matyt norėjo parašyti padengti) dalį asociacijos LINAVA įsiskolinimų tarptautiniai vežėjų asociaciacijai IRU. Atliekant šią operaciją panaudoti IRU sąskaitose esančias (486 078,36 CHF) lėšas, viršijančias privalomo TIR procedūros garantinio fondo…”.
    Ačiū, Aldai, kad išvedei machinatorius į švarų vandenį. Dabar jau suka uodegą. Bet pesės limono vežėjų pinigų pasiimti nepavyko.

  • Patikslinimas

    „Ernst&Young Baltic“ atstovai: IRU sąskaitoje visi vežėjų pinigai yra

    Kilus sąmyšiui, kuris skleidžiamas per anoniminius elektroninius laiškus, platinamus į „Linavos“ narių el. pašto dėžutes; taip pat po šiandien „Linavos“ tinklalapyje paskelbto „Linavos“ prezidiumo nario Aldo Motiejūno laiško, kuriame išreikštos abejonės dėl Tarptautinės transporto sąjungos (IRU) sąskaitoje saugomų Lietuvos vežėjams priklausančių pinigų likimo, prezidiumo posėdyje šis klausimas buvo nagrinėjamas pats pirmas.

    „Ernst&Young Baltic“ atstovės Agnė Krutinienė ir Virginija Karpovičiūtė į posėdį susirinkusius prezidiumo narius patikino, kad šios dienos duomenimis (2015-01-29), jokios sumos iš minėtos sąskaitos nėra niekam pervestos, o toliau saugomos IRU sąskaitoje.

    Šiuo metu, pagal generalinio sekretoriaus Vidmanto Adomaičio kreipimąsi į IRU, laukiama 2 365 484 Šveicarijos frankų pavedimo į asociacijos „Linava“ sąskaitą.

    Gavus šias lėšas, jos bus paskirstytos ir išmokėtos vežėjams pagal prezidiumo patvirtintą viršgarantinio fondo grąžinimo tvarką ir sąlygas.

    Tačiau ši suma kol kas nepasiekė „Linavos“ nurodytos sąskaitos.

    Prezidiumo posėdyje netylant diskusijoms dėl to, ar IRU sąskaitoje esantys pinigai nebuvo panaudoti „Linavos“ įsiskolinimams padengti, prezidiumo narys Artūras Rutkauskas šį klausimą uždavė „Ernst&Young Baltic“ atstovėms, kurios pakartotinai deklaravo, kad jokie skolų „uždengimai“ nebuvo atlikti, o lėšos saugiai laikomos IRU sąskaitoje.

  • kvietimas

    Vytas Bučinskas: duokim garo! (komentaras)

    Noriu pasiūlyti paprastą būdą, kaip greičiau grąžinti pinigus vežėjams.

    Šiandien padėtis tokia, kad IRU jau savaitę delsia grąžinti viršgarantinio fondo lėšas, nors kiekviename susitikime Ženevos valdininkai vis sako, kad šie pinigai yra vežėjų ir jie atseit gerbia „viršgarantinio fondo komisijos“ išvadas, kurias (jūsų žiniai) patvirtino 9 iš 11 prezidiumo narių.

    Vienas iš nepatvirtinusių kaip tik ir užima postelį IRU hierarchų pašonėje.

    Keistas sutapimas – rinkti pinigus pritariu, grąžinti – šyš. Ir taip jau trečią kartą.

    O gal imkim ir visi paprašykim, kad ponai iš Ženevos vis dėlto grąžintų mūsų permokėtus pinigus. Kad ir kaip ponai iš Vilniaus nenorėtų.

    Todėl siūlau – kiekvienas iš savo elektroninio pašto siųskime IRU biurokratams į iru@iru.org ŠĮ „Linavos“ generalinio sekretoriaus prašymą grąžinti viršgarantinio fondo pinigus.

    Parodykim, kad mes vieningi.

    Tegu ramiai gražiai atiduoda, kas ne jų.

    Vytas Bučinskas

    Viršgarantinio fondo grąžinimo vežėjams darbo grupės vadovas

    • Pastebėjomas

      Kolukio pirmininko lygio komentaras. Matosi, kad žmogus visiškai nesuprantą ką jis ten veikia ir ką privalo veikti. Jis nesupranta kas tai yra tarptautinė IRU organizacija, kaip su šia organizacija bendradarbiauti.
      Ponas Bučinskai, iš savo žmonos gali kažką reikalauti. IRU pagal Jungtinių Tautų Organizacijos suteiktą jai teisę administruoja TIR Konvencijos veiklą ir tuo pačiu IRU finansiškai atsako už Konvencijos veikimą. Todėl tik IRU nustato žaidimo taisykles. Ir tos taisyklės yra paprastos, nepatinka, gali žaidime nadalyvauti, susirink žaisliukus ir keliauk namo.

  • Atsipeikek Atroskeviciau,

    pradek gyventi savo galva. Nustok kenkti vezeju bendruomenei. Visiems zinoma, kam tu aklai tarnauji ir kieno interesus gini. Tapai skundikas ir vezeju pinigu tratintoju ginejas. Tik kvailas ir aklas gali nematyti, kad prezidiumo dauguma dirba vezeju labui. Pagaliau Linava atgauna tikros LNVA varda ir pagarba. Tavo ir Aldo/isvaryto is darbo muitininko/ sapaliojimai apie garantini ir virsgarantini fonda eilinis akiu dumimas. Jai ne si prezidiumo dauguma,tai virsgarantinis fondas senai butu Kondruseviciaus ir Malkaus „INVESTUOTAS” . Visi mateme ta „investicine” sutarti. I.Stancinskajai pries smerkiant ir moralizuojant kolegas siulau atsiprasyti ir grazinti i linava pinigus , kuriuos neva uz transporto paslaugas gavo UAB Stanvita.

    • Pastėbėjimas

      Kada baigiasi argumentai, tada atsiranda komentarai tipo „išvaryto iš darbo muitininko”. Ir komentuoja patys Linavos lėšų vagys, paskolų gavėjai ir kondrabandininkai. O realiai Aldui Motijejūnui pateikti nieko nėgali. Linavos valdžioje nebuvo, už jo pažeidimus (kaip Mikėno) Linava nemokėjo, paskolų kaip Zeniukas ar Mikėno sėbras Šarkauskas negavo, po Shanchajus su Valdu Giliu kaip Smaidžiūnas nevažinėjo. Tai tik belieka žmogų įžeidinėti.

  • klausimui

    trumpai – menkysta, atroškevičiuau. esi paprastas menkysta

  • Klausimas

    Mikėnai, po kiek opiumas liaudžiai???
    Kvailių ieškojimas – Mikėno stilius. Vežėjams nereikia priminti, kad 2009 metais garantinis fondas buvo išvogtas. Ir vežėjai net prisimena, kad jis buvo išvogtas dėl tokių kaip Mikėnas, už kurių pažeidimus Linava mokėjo šimtatūkstantines sumas, už jo draugą ir sėbrą Šarkauską, kuris nusinešė virš 1,2 mln. Litų Vežėjų pinigų, dėl kelionių į Shanchajus, Hong Kongus, Barselonas kur važinėjo Mikėnai, Šarkauskai, Smaidžiūnai su savo aplinka – draugais ir draugėmis. Kai kurios jiems net tapo žmonomis. Ir visa tai už vežėjų pinigus. Visus juos globojo Valdas Gilys, dalino paskolas, apmokėdavo Kauno vežėjų klubo renginius. Gyvenimu nesiskundė. Va todėl, ponas Mikėnai, to garantinio fondo ir nebeliko. Tik viena smilkmena, tada nebuvo nei Malkaus, nei AStroškevičiaus, bet fondo jau irgi nebuvo. Vėliau, mėtant pėdas, Valdas Gilys sugalvojo tapti geriečiu, įkūrė judėjimą „Už skaidrumą Linavoje”, už visas negeroves atsakomybę bando parmesti ant kitų galvos. Bet tai buvo seniai.
    Šiandien nėra nei Gilio, nei Malkaus, yra tik nauja prezidiumo dauguma. Bet vėl bandoma kišti nagus prie vežėjų pinigų. Mikėnas prirašė daug, bet į paprastą klausimą atsakyti nesugeba. Kur dingo vežėjų pinigai – 486038,72 CHF.
    Trečios klasės uždavinys, arba Mikėnui trūksta net ne matematikos, bet aritmetikos žinių, arba paprastos sąžinės.
    Buvo 6602285,81 CHF – 3750763,09 CHF (sukonvertavo) = 2851522,72 CHF (Turėjo likti). Bet vežėjams ruošiamasi grąžinti tik 2365484 CHF.
    Klausimas, kur dingo likusi 486038,72 CHF suma ???

  • Palaikantis

    Šaunuoliai,
    ir toliau taip dirbkite vežėjų labui. Tegu melagiai ir mūsų pinigų tratintojai atgailauja ir pašo vežėjų bendruomenės atleidimo už savo klyskelius ir nuodėmes. Tada jiems bus atleista.

Leave a Reply